۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۱۷۴۵۵
میرغیاثی:

تغییرات مدیریتی رسانه ملی باید با هدف رسیدن به جایگاه آرمانی باشد

تغییرات مدیریتی رسانه ملی باید با هدف رسیدن به جایگاه آرمانی باشد
کارگردان سینما با بیان اینکه تغییرات مدیریتی هرچند کاری پسندیده اما باید مدیر جدید با کوله باری از تجربه باشد، گفت: این تغییرات باید به سمت رسیدن به جایگاه مطلوب باشد.

سید مهدی میرغیاثی کارگردان و منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبات رهبری از صداو سیما گفت: صداوسیما یک ساختار و سازمان است و اگر ما تصور کنیم با ورود شخصی طی یک شب تمام اشکالات سازمان برطرف می شود، اشتباه فکر می کنیم.

وی ادامه داد: با شناختی که از آقای جبلی داریم امیدواریم که تغییرات ساختاری خوبی دهد و صداوسیما را به سمتی ببرد که صداوسیمای معرف جمهوری اسلامی باشد البته کار بسیار سختی است.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا به نقطه آرمانی طی این چهار دهه نرسیده ایم، ابراز کرد: بدون شک مدیران فعلی و گذشته انسان های مومن و انقلابی بوده اند اما باید به فرآیند تولید یک اثر رسانه ای، نیروی انسانی، هزینه و ساختار توجه کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم که بررسی این موضوع بحثی کارشناسانه می طلبد.

میرغیاثی با اشاره به اینکه مدیران به دنبال چرخش و تحول هستند، اظهار داشت: چرخش و تحول قطعاً زمانبر خواهد بود و تا زمانی که افکار جدید شناسایی شوند و موضوعات جدید رصد شوند و فرآیند تولید اصلاح شود، مدتی زمان خواهد برد و پخش سریال های تکراری نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی باید به جایگاه مطلوب و کیفیت بهتر کمک کند، عنوان کرد: نظریه پردازی بدون اینکه در حوزه عمل راهکاری برای رسانه ای کردن و به تصویر کشیدن و هنری کردن آن اندیشه نداشته باشیم، فایده ای ندارد و افکار خوب در کتابخانه ها خاک خواهد خورد و رسانه هم راه خودش را پیش خواهد گرفت.

منتقد سینما با تشریح این نکته که تلویزیون امروز در موقعیت ویژه ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: مخاطب تلویزیون با ده سال پیش بسیار متفاوت است و رقبای آن نیز گسترده تر و متفاوت تر شده است، به عقیده من تلویزیون باید هویت خودش را پیدا کند، در این صورت موفق خواهد بود اما اگر بخواهد برای همه طیفی برنامه اجرا کند و رضایت همه قشرها را بدست بیاورد همان راه گذشته است.

وی افزود: تلویزیون امروز، دچار تناقض و تشطط شده است و برنامه هایی تولید می شود که صداوسیما خودش هم راضی نیست.

میرغیاثی با اشاره به تغییرات مدیریتی در بدنه سازمان صداوسیما ابراز کرد: نسبت به این موضوع هم می توان خوشبین بود و هم نه، بالاخره تغییرات شگرفی در عرصه نیروی انسانی سطح مدیریتی اتفاق می افتد خوب است ولی اینکه چه کسی جایگزین چه کسی می شود و اینکه در چه سطحی از تجربه هستند، قابل بحث است.

ارسال نظرات