۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۱۷۰۴۶
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» برگزار می‌شود
نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» با حضور کارشناسان دینی سینما و تلویزیون در خبرگزاری رسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» با حضور کارشناسان دینی سینما و تلویزیون در روز سه شنبه 25 مردادماه از ساعت 16 الی 18 در خبرگزاری رسا برگزار می شود.

موقعیت مهدی فیلمی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد است. بازیگران این فیلم هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند. این فیلم بر اساس بخش‌هایی از زندگی مهدی باکری ساخته شده‌است.

نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» برگزار می‌شود

موقعیت مهدی نخستین‌بار در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

خلاصه فیلم: مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در شش پرده تصویر شده‌است.

فیلم سینمایی هِناس فیلمی ایرانی به کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است که در سال ۱۴۰۱ به نمایش درآمد.

نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «موقعیت مهدی و هناس» برگزار می‌شود

هِناس اولین بار در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

خلاصه فیلم: فیلم هِناس در ژانر بیوگرافی ساخته شده و روایت تلاش‌های عاشقانه زنی است برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم. داستان این فیلم حول محور داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای ایران است که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.

در این فیلم بازیگرانی چون: مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری به بازی پرداخته‌اند.

ارسال نظرات