۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۱۷۴۸۱

تفاهم نامه حوزه علمیه و ستاد امر به معروف برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

تفاهم نامه حوزه علمیه و ستاد امر به معروف برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
هم افزایی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن با امضای تفاهم نامه و برنامه جامع همکاری پنج‌ساله ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فصل جدیدی در هم افزایی مجموعه های فرهنگی و دینی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن با امضای تفاهم نامه و برنامه جامع همکاری پنج‌ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه آغاز شد.

این تفاهم نامه در ۶ ماده و ۴ تبصره به امضای حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور رسیده و زمینه همکاری و استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر گشوده شد.

با امضای این تفاهم نامه، وضعیت تحقق فریضتین در سطوح ملی و اقشاری به صورت دوره ای آسیب شناسی خواهد شد و مطالعات تخصصی و راهبردی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با همکاری طرفین انجام می شود.

فعال سازی و بکارگیری ظرفیت‌های پژوهشی و تبلیغی دستگاه‌های حاکمیتی در راستای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

برای پاسخ‌گویی به نیازهای پژوهشی و کاربردی دو مجموعه، بانک اطلاعاتی ایجاد و ضمن اجرای پژوهش های تخصصی، دستاوردهای هر دو مجموعه به اشتراک گذاشته خواهد شد و در کنار آن، در زمینه تالیف، تدوین، تصحیح، تحقیق و ترجمه متون مرتبط یا یکدیگر همکاری خواهند داشت.

بر اساس این تفاهم نامه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت حقوقی از طلاب و روحانیون در زمینه تشکیل گروه ها و تشکل های امر به معروف و نهی از منکر و شبکه سازی افراد، گروه ها و تشکل های فعال حوزوی در زمینه فریضتین را برعهده گرفته است و دوره های آموزشی- مهارتی تربیت مربی امر به معروف و نهی از منکر و کارگاه‌های مختلف آموزشی برای طلاب و خانواده های آنان به منظور آشنایی با قوانین حمایتی موجود را برگزار می نماید.

مدیریت حوزه علمیه با تهیه و تدوین محتوای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با مضمون فقهی و اجتماعی، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های ترویجی امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل هیئت های اندیشه ورز، گام های مهمی در زمینه تقویت مبانی امربه معروف و نهی از منکر بر خواهد داشت.

برای اولین بار درس امر به معروف و نهی از منکر برای طلاب ایجاد و در کنار آن رشته تخصصی در سطوح ۲ و۳ حوزه طراحی و اجرا می شود.

دکتر مهدی دوستان، معاون علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در شکل گیری این تفاهم نامه و برنامه جامع همکاری نقش داشته، همکاری های آموزشی در زمینه طراحی رشته های تحصیلی تخصصی، تدوین متون، تربیت مربی و اجرای برنامه های آموزشی را از دیگر محورهای این تفاهم نامه برشمرد.

به گفته وی، عضویت در شوراها، کمیسیون ها، هیئت ها و کارگروه های کارشناسی و تخصصی یکدیگر، همکاری های فرهنگی- تبلیغی در جهت نشر و گسترش اندیشه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین طرح های اجرایی، بخش‌های دیگری از این تفاهم نامه را تشکیل می دهد.

معاون علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: به منظور اجرای این تفاهم نامه و برنامه پنج ساله همکاری، کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان دو مجموعه تشکیل شده و اقدامات مشترک را طبق زمان بندی پیگیری خواهند کرد.

ارسال نظرات