۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۵۱۰

سرنوشت مبهم انتخابات مجمع نمایندگان طلاب

سرنوشت مبهم انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
در حالی زمان دقیق انتخابات مجمع نمایندگان طلاب هنوز اعلام نشده است که در اولین اعلام ستاد برگزاری انتخابات آن نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ به عنوان زمان برگزاری تعیین شده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ۱۹ بهمن سال گذشته بود که خبر آغاز فرایند انتخابات مجمع نمایندگان طلاب از سوی مسئولان امر اینگونه اعلام شد که: «انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به مدت دو روز برگزار خواهد شد».

اما اردیبهشت گذشت و هیچ خبری در خصوص این انتخابات از سوی مسؤولین امر نشد و در ابتدای خرداد تماسی با مسؤول ستاد انتخابات داشتیم که طی آن اعلام شد انتخابات به تعویق افتاده و به زودی در اطلاعیه‌ای اعلام خواهد شد.

طبق اطلاعیه ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب زمان‌بر شدن مراحل مقدماتی سبب تعویق شده و در پیگیری دوباره خبرگزاری رسا مشخص شد برگزاری انتخابات در زمان دایر بودن دروس حوزه و حضور همه طلاب محصل در قم، در قم موکول شده است.

ظاهرا زمانی برای برگزاری انتخابات تعیین شده، اما اعلام نشده و هیچ موضع رسمی پس از آن اطلاعیه تا کنون از مسؤول امر دیده نشده است.

مجمع نمایندگان طلاب یادگار امام راحل و تنها نهاد برآمده از آراء طلاب است که افرادی ایثارگر نمایندگی طلاب همشهری خود را بر عهده می‌گیرند و در جایگاهی که هیچ آورده مادی ندارد پیگیر امورات طلاب می‌شوند.

با اینکه مصوبات مجمع نمایندگان هیچ الزام قانونی برای هیچ نهادی ندارد، اما پیگیری نمایندگان و پشتوانه رأی طلاب قدرتی به این نهاد داده تا بسیاری از امورات خود را جلو ببرند.

اگر این مجمع در تحقق منویات طلاب و نمایندگان آن موفق نبود نباید به دوره سوم و چهارم خودش می‌رسید، اما برگزاری نهمین دوره آن نشان از مؤثر بودن این نهاد دارد.

بیانات مشهور حوزه انقلاب رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب ایراد شد و این مطالبه رهبری از نمایندگان این نهاد است که همین یک امر برای نشان دادن جایگاه تنها نهاد «رأی دار» حوزه کافی است.

در همین مدت که همزمان با ایام تابستان است مجمع نمایندگان طلاب هیچ فعالیتی ندارد و سایت آن نیز بروز نشده است و مجمع کنونی در برزخ بودن یا نبودن به سر می‌برد.

مجمع نمایندگان طلاب که تا به حال می‌بایست با نمایندگان جدیدش شروع به کار می‌کرد در شرایطی قرار گرفته که نه طلاب از نمایندگان فعلی توقعی دارند، چون دوره شان تمام شده و نه نمایندگان به فعالیت چندانی مشغول هستند، چون گاه در دوره جدید ثبت نام نکردند.

این امر سبب ایجاد ابهام برای طلاب و روحانیون شده و جا دارد مسئولان امر در این زمینه به نوعی اطلاع رسانی داشته و افکار عمومی را از تحیر خارج سازند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
علت تاخیر چیست؟
0
0