۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۱۲۹۱۴
حجت الاسلام استوار میمندی:

ظرفیت مطالبه گری مجمع نمایندگان تقویت شود/ لزوم جوان گرایی در این نهاد حوزوی

ظرفیت مطالبه گری مجمع نمایندگان تقویت شود/ لزوم جوان گرایی در این نهاد حوزوی
مدیر حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجمع نمایندگان طلاب گفت: طلاب با حضور در پای صندوق رأی به قوی تر شدن این مجمع کمک کنند.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه های علمیه استان فارس و نماینده طلاب شیراز در مجمع نمایندگان طلاب در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، جایگاه این مجمع را مورد توجه قرار داد و گفت: رسالت اصلی مجمع نمایندگان طلاب ایجاد حلقه وصل بین طلاب و مدیران حوزه های علمیه است تا دغدغه های طلاب، طرح ها و مصوبه ها را در قالب ارائه پیشنهادات به بزرگان و مرکز مدیریت منتقل کنند.

وی ادامه داد: مصوبات مجمع الزام آور نیست اما شورای عالی با توجه تأکیدات رهبری در خصوص جایگاه مجمع نمایندگان طلاب، اگر طرح طرح متقن و مستدلی ببیند و بررسی می کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: مدیران استانی با مجامع استانی در ارتباط هستند و نماینده طلاب می تواند از مدیریت پیگیری هایی داشته باشد؛ همچنین مصوباتی وجود دارند که برای اجرا نیاز به پیگیری دارند و نمایندگان طلاب می توانند این پیگیری را انجام دهند و برای اجرای بهتر آن راهنمایی کنند و طرح های مصوب شورای عالی را عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب نسبت به مجمع های قبل جوانگرا بود قطعا این جوانگرایی اثر می گذارد زیرا دغدغه های بدنه حوزه تأثیرگذار است؛ این دوره مجمع نمایندگان طلاب گرفتار دوره کرونا شد از همین رو بخشی از پیگیری ها و رسالت های خود را نتوانست انجام دهد اما اقدامات خوبی در راستای ایجاد ارتباط و نشست های بصیرتی انجام گرفت.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به قدرت مطالبه گری مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد: هر شهرستانی به واسطه توانمندی که نماینده دارد می تواند ظرفیت ها را فعال کند و فعال نگه دارد.

وی با توصیه به طلاب گفت: همه طلاب لازم است مجمع نمایندگان را جدی بگیرند و زیرا با وجودی که این مجمع مصوبه الزام آور ندارد اما می تواند پیگیری کند و حلق وصلی بین دغدغه های طلاب و مدیران باشد؛ این مجمع می تواند دغدغه های طلاب را پیگیری کند و منویات رهبری را که در حوزه باید پیگیری شود مطالبه کند.

نماینده طلاب شیراز ابراز کرد: اگر طلاب جوان و فاضل مجمع نمایندگان با دغدغه‌مندی پیگیر مطالبات باشند می توانند در راستای تحول در حوزه گام بردارند و با موفقیت عمل کنند؛ طلاب با حضور خود در کنار صندوق های رأی مجمع نمایندگان می توانند به نمایندگان خود کمک کنند و می توانند ظرفیت های فعال نشده مجمع را فعال کنند.

ارسال نظرات