۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۱۷۵۶۶

کار ارزشمند اطلاعات سپاه

کار ارزشمند اطلاعات سپاه
امام خمینی در سی‌ام مرداد ماه سال 1362 در بیاناتی خطاب به اعضای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: شما و همه ملت نباید اجازه دهید در یک چنین محیط اسلامی برای اینکه شرق و غرب خوششان بیاید، سهل‌انگاری شود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در ۳۰ مردادماه سال ۱۳۶۲ امام راحل با حضور و سخنرانی در جمع اعضای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: کار شما کار ارزشمندی است؛ امیدوارم شما توفیق و اطلاعات بیشتری پیدا کنید؛ خداوند به شما کمک کند تا توطئه‌گر‌ها را به سزای اعمالشان برسانید.

در جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۶۷۵ بیانات امام راحل در روز ۳۰ مردادماه سال ۱۳۶۲ مطابق با ۱۲ ذی‌‏القعده ۱۴۰۳ در جمع اعضای اطلاعات سپاه اینگونه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از شما آقایان که وقت خودتان و جوانیتان را برای اهداف انقلاب اسلامی صرف می‌کنید کمال تشکر را می‌نمایم. خداوند به شما جزای خیر عنایت فرماید و بیش از پیش موفق باشید.

جمهوری اسلامی از اول که پیروز شد آزادی را به طور مطلق به همه طوایف داد. نه تنها هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد بلکه هر گروه و حزبی به کارهای خود مشغول بودند، و بعضی از گروهها که ناشناخته بودند، از طرف دولت به کار گماشته شدند. لیکن بتدریج فهمیده شد که اینها یا توطئه‌گرند یا جاسوسی می‌کنند. از طرف دیگر نمی‌شد که انقلاب را رها کنیم، نه اسلام اجازه می‌داد و نه عقل که یک دسته از عنوان دولت یا غیر دولت برای سرنگونی جمهوری اسلامی سوء استفاده نموده و یا جاسوسی کنند و ما ساکت باشیم.

برخورد با توطئه‌گران و سوءاستفاده کنندگان از آزادی

با این مقدار فداکاری که شما و دوستان انجام داده‌اید، باز گذاشتن دست کسانی که قصد توطئه نسبت به اسلام و ملت را دارند خیانت است. همین حزب توده که به قدرت بزرگ شوروی متکی است و می‌دانید که جاسوسی برای کشوری می‌کند که شصت و چند سال از عمر حکومتش می‌گذرد و نه در آنجا آزادی و نه حزبی جز حزب خودشان می‌باشد، از اول هم که روی کار آمدند گروه‌های بسیاری را کشته و یا تصفیه کردند، حتی این حزب هم در ایران آزاد بود، آن وقت فریاد می‌زدند آزادی نیست. بحمدالله شما با کمال دقت مراقبت نمودید تا آنها را خوب شناختید و اقدام لازم را نمودید. این‌ها مثل منافقین و همه گنهکاران باید محاکمه شوند و به جزای اعمالشان برسند.

امیدوارم آنها که امروز به فکر توطئه هستند روزی چهره‌هایشان برای مردم شناخته شود. بنابراین شما و همه ملت که این همه فداکاری برای استقلال و آزادی از دست ابرقدرت‌ها و چپاول‌گرها کرده‌اید، امکان ندارد که اجازه دهید در یک چنین محیط اسلامی برای اینکه شرق و غرب خوششان بیاید، سهل‌انگاری شود. آزادی‌ای که صحیح است و برای اسلام و کشور مضر نباشد از اول بوده و الآن هم هست. و هیچ انقلابی مثل انقلاب ایران نبود که به مجرد پیروزی راهها را باز و فعالیت همه حزب‌ها و گروه‌ها را آزاد گذارد. بنابراین، کار شما کار ارزشمندی است. امیدوارم شما توفیق و اطلاعات بیشتری پیدا کنید. خداوند به شما کمک کند تا توطئه‌گرها را به سزای اعمالشان برسانید. خداوند همه شما را حفظ کند. من باز از شما تشکر می‌کنم، امیدوارم در کارهایتان موفق باشید و همیشه خدا را در نظر داشته باشید که بر خلاف آن عمل نکنید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله‌

در ضمن به صورت مکرر مشاهده می‌کنیم رسانه‌هایی مانند جماران که روزانه به بازنشر پیام ها و بیانات امام راحل (عمومی یا خانوادگی) اهتمام دارند، سخنرانی ها ، پیام ها و نامه های امام خمینی (ره) به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به صورت گزینشی انتخاب می‌کنند و از بازنشر بیانات امام راحل خطاب به اعضای اطلاعات سپاه پاسدارن در چنین روزی در سال 1362 خودداری کردند.

ارسال نظرات