۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۱۷۶۱۴
مدیر حوزه علمیه کاشان خبر داد؛

راه اندازی سامانه سماوات و ثبت نام ائمه جماعات کاشان

راه اندازی سامانه سماوات و ثبت نام ائمه جماعات کاشان
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین فرجی از راه اندازی سامانه سماوات و ثبت نام ائمه جماعات کاشان در طرح هجرت خبر داد و گفت: طرح هجرت، طرح برنامه محور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی شامگاه شنبه در اجتماع ائمه جماعات کاشان در نخستن روز از هفته مسجد که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد از ارائه طرح مسجد تراز به امور مساجد کاشان خبر داد و گفت: طرح جامع مسجد تراز تقریبا عملی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سماوات و ثبت نام امامان جماعت کاشان در طرح هجرت، افزود: طرح هجرت، طرح امامت محور نیست، طرح برنامه محوری است که پیش از این دارای شروطی بود، اما با حذف همه شروط  ائمه جماعات می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۳۸ نفر در شهرستان کاشان و ۲۲ نفر در آران و بیدگل در طرح هجرت ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: تاکنون ۱۶۰ نفر در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ثبت نام کرده اند و تا رسیدن به سقف ۲۰۰ نفر ثبت نامی، امکان ثبت نام برای ۴۰ نفر دیگرآماده است.

مدیرحوزه علمیه کاشان بر آموزش امامان جماعات تأکید کرد و گفت: روش‌های دسته بندی احکام، تفسیر و کلاس داری قرآن و روش‌های مختلفی که مورد نیاز امامان جماعت است در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اجرای طرح امین در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: روحانیون شرکت کننده در طرح امین از ابتدای ساعت فعالیت مدارس تا پایان ساعت فعالیت مدرسه در مدرسه حضور دارند.

به گفته وی در طرح امین شهرستان کاشان ۲۲۰ نفر عضویت دارند که از این تعداد ۱۸۰ نفر مبلغه و ۴۰ نفر مبلغ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: روحانیونی که در این طرح شرکت دارند، کلاس‌های دروس آن‌ها غیر حضوری و یا بعد از ظهر‌ها برگزار می‌شود تا در کنار برنامه‌های خود از کلاس‌های درس نیز بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تأسیس مدرسه امامت در قم به همت حجت الاسلام والمسلمین عالی، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و حجت الاسلام برادران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از هر استانی ۵ نفر در این مدرسه شرکت خواهند کرد و بعد از گذراندن سطح یک تا سه، فارغ التحصیل و به عنوان امام جماعت فعالیت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه کاشان از برگزاری یک دوره تربیت مدرس در سال جاری خبر داد و افزود: طلاب سطح دو در رشته‌های ادبیات، فقه و اصول و علوم عقلی برای حضور در این دوره ثبت نام و بعد از گذراندن ۴ ترم طی دوسال همزمان موفق به دریافت مدرک سطح سه حوزه و مجوز تدریس می‌شوند.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای 530 مسجد و 370 امام جماعت است که از این تعداد ۲۴۰ مسجد در شهر كاشان و مابقی آن در شهر و روستاهای توابع اين شهرستان قرار دارد.

شایان ذکر است، 34 مسجد تاریخی شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، مسجد جامع مربوط به قرن‌های اولیه اسلامی در دوره سلجوقیان واقع در میدان کهنه کاشان، مساجد آقا بزرگ، بالا بازار، تبریزیها، تنباچی ها، میرعماد، امام «سلطانی» و مسجد ملاعبدالباقی «درودی» از جمله مساجد قدیمی و تاریخی این شهرستان کاشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات