۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۱۷۹۹۴
 معاون سیاسی وزیر کشور:

استانداران باید به دین و دینداری جامعه اهمیت بدهند

استانداران باید به دین و دینداری جامعه اهمیت بدهند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استانداران ما هرچقدر که وظایف عمرانی و اجرایی دارند باید به دینداری مردم هم کار داشته باشند زیرا نظام ما نظام اسلامی است و نظام سکولار نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وظایف معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی معاونت سیاسی وزارت کشور ساماندهی به فعالیت احزاب و گروه ها است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور دانشجویی، اقوام و ادیان بر عهده معاونت سیاسی وزارت کشور است، گفت: اگر قرار است استان، شهرستان، شهر، بخش و دهستان جدیدی تصویب شود انجام امور آن از بعد حکمرانی بر عهده این معاونت است و همچنین برگزاری انتخابات نیز بر عهده ما است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه تلقی نادرستی راجع به معاونت سیاسی وزارت کشور وجود داشته که هر کسی که در این جایگاه قرار می گیرد باید کار سیاسی کند، افزود: کسی که می خواهد مدیریت فضای سیاسی کشور را انجام دهد خودش نباید کار سیاسی کند بنابراین ما تلاش می کنیم که معاونت را به ریل واقعی خودش برگردانیم.

وی با بیان اینکه ما مجری سیاست های نظام هستیم، گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور متولی سیاست های داخلی است که توسط مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر مشخص و تدوین می شوند و مدیریت فضای سیاسی کشور از جهت حکمرانی بر عهده این معاونت است.

غلامرضا با تأکید بر اینکه مدیریت فضای سیاسی کشور با موضوع دین و دینداری مرتبط است، گفت: استانداران ما هرچقدر که وظایف عمرانی و اجرایی دارند باید به دین و دینداری مردم هم کار داشته باشند زیرا نظام ما نظام اسلامی است و نظام سکولار نیست.

وی با بیان اینکه تقویت دینداری مردم یکی از اصلی ترین و محوری ترین موضوعاتی است که ما به دنبال آن هستیم، افزود: ما در استانداری ها منشوری را برای ارزیابی مدیران تهیه می کنیم تا بتوانیم در نظام انتصاباتی بر اساس شاخص هایی که با چارچوب دین و دینداری مشخص خواهد شد عملکرد مسئولان را ارزیابی کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در بحث انتخابات هم ما نگاه فراگیری داریم و تلاش می کنیم برای کسی محدودیتی قائل نشویم ولی نگاه ما به تقویت جبهه انقلاب است و باید با کمک علما اتاق فکری در قم و سایر استان ها داشته باشیم تا به جبهه انقلاب انسجام ببخشیم.

وی با تأکید بر اینکه رضایت مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: در حوزه تقسیمات کشوری اگر چه که برای ما اجرای قانون مهم است ولی توجه به مناطق محروم هم برای ما اهمیت دارد و اگر محرومیت برخی مناطق به تقسیمات کشوری مربوط باشد ما به گونه ای تقسیمات را انجام خواهیم داد که مرکز استان با شهرستان‌ها تفاوت نداشته باشد و توازن در توزیع ثروت انجام شود.

ارسال نظرات