۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۳۷۹
با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

تأکید نمایندگان مجلس بر انجام تکالیف دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب

تأکید نمایندگان مجلس بر انجام تکالیف دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای خواستار انجام تکالیف توسط دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب خواستار انجام تکالیفشان در این حوزه شدند.

وی افزود: این بیانیه به امضای بیش از 130 نفر از نمایندگان رسیده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

حجاب یک تکلیف الهی است

در هر جامعه‌ای برای برقراری نظم و آرامش و تعالی آن جامعه، هنجارهایی منطبق با ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه، تدوین می‌شود که رعایت آن هنجارها الزامی و نقض آنها موجب به هم زدن نظم و امنیت عمومی و اجتماعی خواهد بود. هیج جامعه‌ای حاضر نیست با نقض هنجارهایش نظم حاکم را بر هم زند.

در کشور اسلامی ایران عزیز نیز این امر استثنا نیست، دستورات نورانی دین مقدس اسلام در نظام جمهوری اسلامی ساری و جاری است. حجاب نیز یکی از اساسی‌ترین هنجارها برای حفظ نظم و امنیت عمومی و اجتماعی و صیانت از خانواده بوده و زمینه رشد و تعالی مقام والای زن در جامعه اسلامی است مقامی که از دامن او مرد به معراج می‌رود، اما امروز کسانی که اگر می‌توانستند آب را به روی ملت می‌بستند، کسانی که داروی کودکان را ممنوع و تحریم نمودند، مدعی و دلسوز و حامی زنان ایرانی شده‌اند. عجیب نیست!!

زنان باشرف و با استعداد ایرانی بزرگترین ضربه‌ها را به جریان غرب‌زده وارد کرده‌اند. زن ایرانی امروز در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی با حجاب اسلامی ظاهر شده و نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آفرینی می‌نماید. در دانشگاه‌ها، مراکز علمی حساس و مهم، عرصه ادب و ادبیات، مسابقات ورزشی و ... این بزرگترین ضربه به غرب و غرب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زدگان است.

همانطور که حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: کسانی که سالهاست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند زن اگر از قید اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند به مقامات عالی و سیاسی و اجتماعی برسد، امروز موفقیت‌های زنان با حجاب ایرانی را نمی‌توانند ببینند چون باطل‌کننده یک زحمت دویست ساله است پس نمی‌توانند تحمل کنند، بنابراین برای از بین بردن این موفقیت‌ها و ارزشها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و دست به هر کاری می‌زنند.

لذا نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر دستگاه‌های متولی اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مستضعفین و ... با تاکید بر جدیت و مراقبت بیشتر با توجه به مطالبه گسترده و به حق مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی و اقدام جامع، هوشمندانه و عاجل بوده و بر مبنای قوانین این حوزه راهکارهای ذیل پیشنهاد می‌گردد:

1.ایجاد بستر تبیین، گفتگو و روشنگری بین مردم از طریق رسانه‌ها و پشتیبانی کامل از گروه‌های مردمی

2.فعال در موضوع حجاب

3.کنترل ولنگاری موجود در محتوای شبکه نمایش خانگی و تبلیغات نامناسب بعضی اصناف در فضای

4.مجازی

5.کالای فرهنگی محسوب شدن ملزومات حجاب

6.برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل

7.راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی توسعه و تقویت طرح‌های ناظر 1 الی

8.توجه توأمان به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ایجابی و سلبی، مردمی و حاکمیتی و رسانه‌ای و

9.میدانی

10.استفاده مناسب و مؤثر از هنر در الگو سازی و نماد سازی با سرمایه گذاری ویژه در ساخت فیلم و انیمیشن

11.نظارت ویژه بر رعایت ضوابط حجاب و عفاف در بین کارمندان دولت و شرکت‌های مرتبط

ارسال نظرات