۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۱۴۶۴۰
حجت الاسلام ذوالنوری:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و حاکمیتی است

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و حاکمیتی است
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امر به معروف علاوه بر وظیفه همگانی یک وظیفه حاکمیتی است، گفت: مسؤولان حامی و پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه با حضور در اجتماع عظیم عفاف و حجاب که در میدان آستانه حرم بانوی کرامت برگزار شد، حضور در این اجتماع را دفاع از حریم عفاف و حجاب و به رخ کشیدن ایمان برشمرد.

وی با بیان اینکه بی حجابی عللی از جمله غریزه افسارگسیخته دارد، ابراز کرد: این فطرت الهی انسان است که زن را به سمت عبودیت و بندگی می کشاند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی جهل و عدم شناخت را یکی دیگر از عوامل بی حجابی برشمرد و اظهار کرد: انسان ها نسبت به آنچه نمی دانند می ترسند و ریشه بی عفتی و بی حجابی در بی معرفتی و بی علمی است.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: اگر شأنیت، جایگاه و ارزش حجاب و عفاف و بندگی خدا را بدانند هیچ انسانی تن به بی حجابی نمی دهد و علت اصلی همان جهل به ارزش ها است.

وی با توضیح اینکه کمبود عاطفه و حقارت های شخصیتی دلیل تبرج و خودنمایی در جامعه است، تصریح کرد: ریشه و علت بی حجابی در مشکلات روانی و عقده های انباشته شده خانوادگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام ذوالنوری مشکلات اجتماعی و شرایط محیط را در بی حیایی و بی حجابی بسیار موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: همنشین و محیط فاسد انسان را به هلاکت می کشاند لذا خیابان، جامعه، محیط آموزشی و خانواده اگر فاسد شد، اعضاء آن نیز به فساد کشیده می شوند و از این رو باید نسبت به قوانین حجاب در جامعه حساس شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به محیط افسار گسیخته فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم اینکه مقام معظم رهبری سال ها بر شبیخون و قتلگاه فرهنگی تاکید کردند اما برخی از دولت ها به آن توجهی نداشتند لذا در پس بی توجهی نباید انتظاری جز انحراف جامعه داشت.

وی با بیان اینکه 32 دستگاه حاکمیتی و دولتی نسبت به حجاب و عفاف مسئولیت دارند، تصریح کرد: اگر در ادارات و مراکز حاکمیتی این واجب الهی پاس داشته شود شاهد چنین وضعیتی نخواهیم بود.

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر اینکه کاسبان رأی حاضر به مقابله با بی حجابی نیستند، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اینکه وظیفه همگانی و ملی است یک وظیفه دولتی و حاکمیتی است از این رو مسؤولان باید پشتیبان و حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

وی با تصریح بر اینکه دشمن رمز ماندگاری نظام اسلامی و انقلاب را نشانه رفته است، اظهار کرد: حکومت اندلس با 800 سال حکومت دینی با تفرقه و بی عفتی از بین رفت لذا دشمن می داند چگونه و از چه راهی به نظام اسلامی و انقلاب ما ضربه بزند.

ارسال نظرات