۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۱۴۲۸۶
حجت الاسلام ذوالنوری:

مطبوعات در چارچوب دین عمل کنند/ حب و بغض سیاسی فضای پاک خبر را آلوده می کند

مطبوعات در چارچوب دین عمل کنند/ حب و بغض سیاسی فضای پاک خبر را آلوده می کند
نماینده مجلس در اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی با اشاره به لزوم رعایت چارچوب های دینی در فعالیت های رسانه ای و مطبوعات گفت: باید از خوراک فکری نیز مواظبت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی که در تالار مرکزی استان قم برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه السلام گفت: در شرایطی که حاکمیت سیاسی درکی از ویژگی های علمی نداشت حضرت امام محمدباقر علیه السلام به ترویج علمی مکتب اهل بیت و اسلام پرداخت و ایشان در شرایط سیاسی دوران خود تحت حفاظت شدید بود به طوری که دیدار با آن حضرت به سختی میسر می شد؛ چنین سختی هایی توسط بزرگان مکتب تحمل شده تا مکتب اهل بیت به دست ما برسد از همین رو باید برای حفظ این مکتب بسیار تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصنافی که می تواند در ترویج مکتب اهل بیت وارد شود، صنف خبرنگاران است اظهار داشت: هر مطبوعاتی که قابل تقدیر نیست بلکه مطبوعات ما باید در چارچوب دین عمل کنند زیرا همانطور که انسان باید به طعام خود نگاه کند، لازم است که خوراک فکری خود را مواظبت کند؛ انسان نمی تواند نسبت به غذای روح خود بی تفاوت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که در عرصه رسانه و مطبوعات قرار می گیرند باید برای خود تقیداتی داشته باشند گفت: یکی از اصحاب از امام معصوم در خصوص آیه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» پرسید که در پاسخ به فراخور فهم طرف حضرت معصوم مصادیقی ذکر کرد مثل نجات دادن شخصی از زیر آوار که اندازه نجات دادن جمیع انسان هاست.

وی ادامه داد: سؤال آن صحابی از امام معصوم در خصوص احیاء مقتول بود زیرا قتل قابل فهم است اما احیا فهمیده نمی شود از این رو حضرت که مصادیق را شمارش می کردند پس از مکثی در تأویل اعظم این آیه فرمود: انسان اگر کسی را گمراه کند انگار همه انسان ها را کشته است و اگر کسی را از گمراهی نجات دهد انگار همه انسان ها را نجات داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارزیابی لازم را در بسیاری از فضاهای الکترونیکی و مطبوعاتی که نشر و خبر الکترونیک هستند، نداریم؛ فضای مجازی ما گاهی کنترل لازم را ندارد و حتی مطبوعات کاغذی هم گاهی مطالبی را به خلاف منتشر می کنند؛ گاهی اصل مطلب درست است اما حب و بغض های سیاسی فضای پاک خبر را آلوده می کند.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: گاهی خبری تلخ است اما سلیقه یک مطبوعاتچی از ضرر او می کاهد و زهر خبر گرفته می شود؛ اگر کسی که غذایی می خورد لازم است مواظب غذایش باشد، پس باید از بر تولیدات فکری نیز نظارت کرد.

وی با اشاره به تفاوت بنیادین نظام جمهوری اسلامی با نظامات غربی گفت: غرب بر پایه اومانیسم بنا شده است که نظام سیاسی آن دموکراسی و نظام اقتصادی اش نیز لیبرال است و چیزی غیر از این دو بر این فونداسیون سوار نمی شود اما نظام ولایت فقیه زیربنای جمهوری اسلامی است ولی نظام سیاسی و اقتصادی مبتنی بر آن تعریف نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در جمهوری اسلامی رسالتی سنگین بر عهده دست‌اندرکاران عرصه رسانه دیده می شود تا علاوه بر اینکه خلأ این نظام ها پر شود، نظام اسلامی بتواند موفقیت های خود را بیش از پیش نشان دهد.

ارسال نظرات