۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۱۸۱۱۹
گزارش؛

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین در مسجد جمکران برگزار شد

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین در مسجد جمکران برگزار شد
هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین با حضور گروهایی از جمعیت امام رضایی ها و برخی مسؤولان کشوری در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین با حضور گروهایی از جمعیت امام رضایی ها و برخی مسؤولان کشوری در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین که در مسجد جمکران برگزار شد

حسین یکتا در این گردهمایی گفت: تجربه ثابت کرده است در هر حوزه‌ای که بسیجی‌وار وارد شده‌ایم، توانسته‌ایم به موفقیت برسیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 مسئول جمعیت امام‌رضایی‌ها، اظهار کرد: در حرکت اربعین امسال امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته ، حرکت عظیم‌تری را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه باید با تمام قوا در این عرصه ورود کنیم، عنوان کرد: امروز تمام موکب داران اربعین دغدغه حمل و نقل و هزینه‌های آن را دارند.

مسئول جمعیت امام‌رضایی‌ها ادامه داد: تجربه ثابت کرده است در هر حوزه‌ای که بسیجی‌وار وارد میدان شده‌ایم، توانسته‌ایم به موفقیت برسیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم؛ نمونه بارز آن نیز دوران دفاع مقدس است که در ابتدا بسیجی‌وار وارد شدیم سپس گردان‌ها، خط شکن‌ها و ... شکل گرفتند.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور نیز از دیگر مثال‌های موفقیت در حرکت بسیجی است، مطرح کرد: حرکت عظیم اربعین از نظر محتوا، همبستگی، سیل عظیم عاشقان و ... از آرزوهای دیرین نظام جمهوری اسلامی بوده است.
یکتا با بیان اینکه هنوز عملیات اربعین آن‌طور که باید آغاز نشده است، خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش رویم تا تمام افراد از سراسر جهان به زیارت اربعین بیایند و امروز تازه ابتدای مسیر و راه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری ستاد مرکزی و مردمی اربعین، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است در تمامی عرصه‌های فعالیت‌های مردمی، شاهد حمایت‌های مقام معظم رهبری نیز خواهیم بود.

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین که در مسجد جمکران برگزار شد


لزوم تعیین کرسی مردمی در ستاد ملی اربعین
میثم کشکولی عضو هیئت امنای جامعه فعالان اربعین بر لزوم تعیین کرسی مردمی در ستاد ملی اربعین تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات بسیاری برای اربعین امسال وجود دارد، اظهار کرد: مطالبه اصلی فعالان مردمی اربعین توسعه این مجموعه مردم نهاد است.

کشکولی  با بیان اینکه فعالان مردمی یک کرسی در ستاد ملی اربعین ندارند، عنوان کرد: پیش بینی ما حضور حدود 6 میلیون زائر در اربعین است که متاسفانه عدم ارتباط میان ستاد ملی و صف مردمی موجب عدم حل مشکلات شده است.

عضو هیئت امنای جامعه فعالان اربعین با اشاره به اینکه حرکت عظیم اربعین یک حرکت فرهنگی است، مطرح کرد: ستاد اربعین کشور نیز باید در عناوین فرهنگی برگزار شود، اما متاسفانه امروز ستاد ملی اربعین ذیل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اربعین ضامن کشور است، خاطرنشان کرد: مجموعه حاکمیت وظیفه سیاست‌گذاری، پشتیبانی و رفع مانع دارد ولی ستاد مردمی اربعین در کف میدان باید حرکت کند.
کشکولی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل ما حمل و نقل و اتوبوس است، تصریح کرد: این مشکل در حوزه پروازها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام موکب‌ها بخش بهداشت و درمان دارند، یادآور شد: از دیگر مشکلات این موکب‌ها تامین دارو است.

عضو هیئت امنای جامعه فعالان اربعین افزود: متاسفانه عدم وجود دلار برای خرید در بازار و تامین اقلام مصرفی نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین که در مسجد جمکران برگزار شد



دولت سیزدهم، دولت امام حسین(ع) است
معاون اجرایی رئیس جمهور در این مراسم گفت: فعالان مردمی و افرادی که امروز در مسیر این فرهنگ گام برمی‌دارند در تحقق این هدف نقش اساسی است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به زائران امام حسین(ع) یک روزی بزرگ است، اظهار کرد: طبق فرموده شهید قاسم سلیمانی، ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

مرتضوی  با بیان اینکه ملت امام حسین(ع) بودن به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود، عنوان کرد: ملت امام حسین(ع) تمام نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و امام حسین(ع) را نقش بر آب می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تشکیل داعش نیز به منظور فتح خاک نبود، مطرح کرد: این گروه تروریستی به منظور از بین بردن تفکر امام حسینی(ع) به وجود آمده بود.

وی با بیان اینکه تفکر امام حسینی(ع) در مسیر بسترسازی ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود، خاطرنشان کرد: اربعین نقطه اجماع تمام آزاداندیشان و عدالت‌خواهان جهان است در نتیجه بسترسازی ظهور نیز از مسیر اربعین می‌گذرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه فرهنگ اباعبدالله(ع)، فرهنگ جهانی خواهد شد، تصریح کرد: فعالان مردمی و افرادی که امروز در مسیر این فرهنگ گام برمی‌دارند در تحقق این هدف نقش اساسی است.

وی ادامه داد: اگر حرکت اربعین قرار بود توسط دولت دنبال شود، قطعا نیازمند منابع بسیار و تشکیلات بسیار اداری بودیم، اما توسط مردم و تنها با عشق و ارادت به امام حسین(ع) به بهترین شکل دنبال می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت، دولت امام حسین(ع) است، یادآور شد: دولت امام حسینی(ع) در مسیر امام حسین(ع) گام بر می‌دارد و در چندین جلسه رئیس جمهور پیگیر مقوله اربعین بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امکان مدیریت و اداره اربعین توسط حاکمیت وجود ندارد، بیان کرد: امروز اربعین به معارف عمومی تبدیل شده است و فعالان مردمی در این مسیر تلاش‌های بسیار اثرگذاری داشته‌اند.

مرتضوی با بیان اینکه شور حسینی(ع) در حال گسترش در تمام دنیا است، ابراز کرد: باید در سنوات آینده تشکل‌های مذهبی اتوبوس‌رانان را نیز تشکیل دهیم تا این افراد با عشق به اباعبدالله(ع) در این مسیر گام بردارند و مشکلات حمل و نقل زائرین اربعین برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به رفع مشکلات و تامین زیرساخت‌ها اهتمام ویژه دارد، اظهار داشت: نگرانی‌ها نسبت به اربعین امسال در دولت نیز وجود دارد چراکه اولین اربعین پس از کرونا، حرکت خانوادگی با تعطیلی مدارس، گرمای بیش از حد هوا و ... شرایط امسال را حساس کرده است.

هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین که در مسجد جمکران برگزار شد

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سومین نمایشگاه نیازمندی‌های اربعین 3

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه سفر یک روزه به قم، از سومین نمایشگاه نیازمندی‌های اربعین3 که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده است، بازدید کرد.

جامعه ایمانی مشعر در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی، اقدام به برپایی نمایشگاه «جامع نیازمندی‌های اربعین۳» کرده است؛ غرفه‌های فرهنگی این نمایشگاه شامل معرفی رویداد روشنا، پاسخگویی به شبهات و مشاوره اربعین در حوزه‌های مختلف، معرفی طرح قدم خیر اربعین و آشنایی با آداب و رسوم مردمان عراق است.
همچنین بخش رفاهی این نمایشگاه شامل غرفه‌های سیم‌کارت‌های عراقی، معرفی طرح‌های اربعین، فروش کفش و کوله پشتی و کیسه خواب، طب اسلامی، بسته‌های سلامت مخصوص اربعین، سامانه ارتباطی بله، غرفه بازی مخصوص کودکان اربعین است.

در فروشگاه فرهنگی این نمایشگاه نیز، فروش چای هیأت، کفش، محصولات فرهنگی، کتیبه، پرچم و چوب‌های پرچم و ... ارائه می‌شود.

در حاشیه هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین؛ ۱۴ موکب گفت‌وگو و هم‌اندیشی برپا شد

۱۴ موکب‌ گفت‌وگو و هم‌اندیشی در حاشیه هفتمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین برگزار شد و جامعه ایمانی مشعر، هدف اصلی برپایی این موکب‌ها، گفتگو و هم‌اندیشی و اشتراک‌گذاری طرح‌ها و تجربیات اربعین توسط فعالین مختلف آن حوزه‌ها بوده است.

نخستین موکب گفتگو، تحت عنوان حب الحسین یجمعنا، با موضوع «زوار غیرایرانی» از جمله پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ترکیه با حضور افرادی چون سید ثارالله ظهوری و برادر حمیدی برپا شد.

موکب گفتگوی دوم با عنوان ایران و العراق لا یمکن الفراق و با موضوع «ارتباط و هماهنگی با نهادها و مؤسسات عراقی و حمل و نقل» است که محمدحسین طبرستانی و میثم کشکولی در آن حضور پیدا کردند.

سومین موکب گفتگو با عنوان نائب الشهید/جای پای یار، فعالیت خود را با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، حجت‌الاسلام محمدجواد شفیعیان، حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور، علیرضا دهقانی و سیدحسن حسینی در راستای ارائه «پویش‌ها و کارویژه‌ها» دنبال کرد.

موکب گفتگوی چهارم به موضوع «جهاد تبیین»، با محوریت هسته‌های نصرت ولی‌عصر(عج) با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد رهبر، هانی ایرانمنش، سیدعبدالمطلب موسوی و سعید صفایی برپا شد.

موکب گفتگوی پنجم تحت عنوان همه‌جا کربلاست و با موضوع «مراسمات» به ویژه نحوه هماهنگی سخنران و مداح با حضور رحیم آبفروش و داوود میرنژاد دنبال شد.

ششمین موکب گفتگو با عنوان پنجرۀ دل را بگشا به سوی کربلا، و با موضوعیت «رسانه» خصوصا شبکه افق و فضای مجازی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی‌آرمان و محمدحسین کشکولی برپا شد.

موکب گفتگوی هفتم با عنوان دیده‌بانی اربعین و با موضوع «رصد، شناسایی، آمار و اطلاعات و سامانه‌های ملی» با حضور حجت‌الاسلام سید مطهر علیزاده، سیدمهدی موسوی، شعیب عسکری، حجت‌الاسلام علی فرهادی، دکتر دوایی، حجت‌الاسلام شریعتی و خاکی مقدم پیگیری شد.

در موکب گفتگوی هشتم که تحت عنوان شمر زمانه‌ات را بشناس و با موضوع «اربعین جهانی» با رویکرد استکبارستیزی برپا شده بود، افرادی چون مرتضی مصطفوی، علی جهانشاهی، سیدحسن موسوی از بحرین، سید مرتضی علوی و سید محمد قریشی حضور داشتند.

موکب گفتگوی نهم تحت عنوان همه‌جا از تو دم می‌زنم به موضوع «تبلیغ و تشکل‌های تبلیغی» با حضور حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، حجت‌الاسلام محمدجواد اشرفی و حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌پور پرداخت.

دهمین موکب گفتگو با عنوان در لشکر ابن سعد شمشیر نزن، موضوع «جریان‌شناسی فرقه‌های انحرافی» را با حضور علی نعماوی دنبال می‌کرد.

موکب گفتگوی یازدهم با موضوع «سبک زندگی اربعینی» مسائلی همچون طب، تغذیه، بهداشت و درمان را با حضور امیرحسین استادحسین و سجاد صالحی‌دولت‌‌آبادی دنبال کرد.

عنوان دوازدهمین موکب گفتگو نیز شکر خدا که نان شب ما حسین شد است و موضوع «اقتصاد مواکب» را دنبال کرده و راه‌های تأمین هزینه‌های مواکب را با حضور حجت‌الاسلام حمزه معلی و حمیدرضا مقصودی دنبال می‌کرد.

موکب گفتگوی سیزدهم تحت عنوان با خانواده نوکر این خانواده‌ایم، موضوع «خانواده اربعینی» در سه حوزه خانواده، تربیت و جمعیت را با حضور حجت‌الاسلام رضا رؤیت و حجت‌الاسلام مسلم منفرد پیگیری کرد.

موکب گفتگوی چهاردهم و آخرین موکب نیز تحت عنوان یک علم افتاده، هزاران شده به طرح «نقطه چاووش»، با عنوان پیاده از خانه، به راهکار پیاده‌روی اربعین جاماندگان با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی فاطمی‌صدر پرداخت.

ارسال نظرات