۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۱۸۱۲۰
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری:

هیچ مسؤولی در دولت سیزدهم نمی‌تواند خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند

هیچ مسؤولی در دولت سیزدهم نمی‌تواند خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه دولت از ایجاد دوقطبی‌های کاذب پرهیز می‌کند، تاکید کرد: هیچ مسئولی در دولت سیزدهم نمی‌تواند خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست ‌جمهوری امروز به مناسبت هفته دولت و ارائه گزارش عملکرد یکساله حوزه ارتباطات مردمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ولایتمداری و مردم‌مداری از شاخص‌های دولت سیزدهم و مهمترین تفاوت دولت مردمی با دولت‌های گذشته به شمار می‌رود، گفت: آیت‌الله رئیسی از ابتدای دوره ریاست جمهوری در بین مردم حضور یافتند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست ‌جمهوری افزود: اعضای دولت در حوادث‌ مختلف اعم از سیل، زلزله و... در بین مردم حضور می‌یابند.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه تعامل و همکاری دولت حتی با مخالفانش هم در نوع خود بی‌سابقه است، تصریح کرد: پرهیز از بداخلاقی و هرگونه دوقطبی‌سازی جزو ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

وی تشریح کرد: در دولت انقلابی برای اولین بار به مناسبت هفته دولت وزرا و معاونان در ۳۱ استان کشور حضور پیدا کردند و روز گذشته در نمازهای جمعه با مردم به گفت‌وگو نشستند. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست ‌جمهوری افزود: هیچ مسئولی در دولت سیزدهم نمی‌تواند خود را مبرا از پاسخگویی بداند و همه دولتمردان باید پاسخگو باشند ‌و با مردم صادقانه و شفاف سخن بگویند.

حجت الاسلام صالحی در مورد نامه های دریافت شده توسط این مرکز گفت: بیش  از سه هزار و۱۸۰ مورد در سطح کلان استانی داشتیم که به دستگاه‌های مختلف ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: وزارت‌خانه‌ها این نامه‌ها را با تشکیل کارگروه‌های رفع مسائل پیگیری کردند. از این تعداد هزار و ۳۰۹ مورد هم به عنوان صدای مردم در کارگروه‌های مختلف پیگیری  و در خود مرکز و در حین سفر هم ۲۴۳ مورد تعیین تکلیف شده است.

حجت الاسلام صالحی تشریح کرد: در مجموع  به ۸۹ درصد  از موارد پاسخ داده شد و ۱۱ موردی که باقیمانده از چرخه پیگیری به چرخه استعلامات یا کارشناسی رفت و در خواستی که واصل می‌شود به عنوان نمونه شماره تماس در نامه نوشته نشده یا آدرس یا اطلاعات فردی شخص قید نشده است‌ و بر این اساس برخی درخواست ها باعث شرمندگی می شود که نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست ‌جمهوری گفت: نگاه ما در مرکز این است که خود را موظف  بدانیم  به درخواست‌هایی که به مرکز واصل می‌شود پاسخگو باشیم.

وی افزود: برخی از درخواست‌های مردمی موضوعاتی هستند که جنبه رسیدگی از سوی دستگاه‌های دولتی را ندارد و مربوط به دستگاه‌های قضائی است. با توجه به تفاهم و رابطه بسیار خوبی که با قوه قضائیه داریم و ارتباط نزدیکی که میان سران قوا و لایه‌های مدیریت میانی وجود دارد، این موضوعات به صورت ویژه توسط قوا پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست ‌جمهوری اظهار داشت: نسبت درخواست هایی که در دیدارهای شخص رئیس جمهور و با تاکید وی بر پاسخگویی سریع‌تر تکلیف شده، تعداد آن قابل مقایسه با گذشته نیست و دسترسی آسان مردم باعث افزایش تعداد نامه ها شد. ما در هر سفر استانی میانگین بین ۵۰۰ تا  هزار نامه به شخص رئیس جمهور می دهند.

وی با بیان اینکه کرمان در صدر بیشترین دیدارهای چهره به چهره قرار دارد و بیش از ۲۶ هزار و۸۰۰ ملاقات در این استان ثبت شد، گفت: استان کرمانشاه با ۱۲۳ هزار و ۱۵۹ نامه به عنوان دومین استانی که بیشتر نامه در آن ثبت شد قرار دارد.

حجت الاسلام صالحی تشریح کرد: از مردم کشورمان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم پاسخگویی سامانه ۱۱۱ را در شأن انجام دهیم البته در تلاش هستیم که‌اهداف این برنامه را محقق کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تشریح کرد: درخواست‌های مردمی در موضوعات متفاوتی بوده‌اند اما بیشترین درخواست‌ها به مساعدت‌های مالی، درخواست‌های معیشتی، اشتغال، درمان، درخواست‌های اداری، بازرسی و برخی مسائل استانی مربوط می‌شود.

وی در مورد سفرهای استانی رئیس‌جمهور افزود: اینکه دولت سیزدهم به طور میانگین هر ۹ روز یک سفر استانی داشته نشان دهنده اهتمام ویژه رئیس جمهور بر اعتمادسازی در میان مردم است. تلاش ما این بوده که در سفرهای استانی نگاه حل مسئله را داشته باشیم؛ ما از تشریفات، تجملات و نگاه ظاهری به این سفرها به شدت پرهیز کرده‌ایم.

صالحی تشریح کرد: تلاش کردیم مواردی که از سوی مردم در این سفرها مطرح می‌شود به بهترین شکل پاسخ داده شوند. معمولاً نامه‌های مردمی در خود مراکز استان‌ها بازبینی، ثبت و گزارش شده و به شخص ارسال‌کننده نامه کد رهگیری داده می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اینکه مردم شاهد حضور مسئولین در کنار خود باشند باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی است. اینگونه نیست که نامه‌ها جمع‌آوری شوند ولی پیگیری نشوند، مطالبات مردمی رسمیت می‌یابند و در مرکز به آنها رسیدگی می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند و شرمندگی امروز ما در شهرکرد و همدان در زمینه آب شرب، به پروژه‌هایی که به ۱۳ سال پیش برمی‌گردد که متأسفانه در زمان خود بودجه دریافت نکرده و تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. در دولت سیزدهم چنین پروژه‌های نیمه‌تمامی که جنبه عمومی دارند پیگیری شود و برای تخصیص اعتبار در اولویت باشد.

صالحی عنوان کرد: در سفرهای دور دوم استانی، تلاش می‌کنیم با آسیب‌شناسی ایرادات دور اول برطرف شود. جلسات آسیب‌شناسی و ارائه راهکار ارتقای کیفی سفرهای دور دوم استانی نیز برگزار شده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری گفت: افزایش ۱۶ برابری درخواست‌ها و مطالبات مردمی نسبت به سایر دولت‌ها نشان‌دهنده اعتماد، امید، نشاط و رضایت آنها نسبت به پاسخ‌گویی دولت است.

صالحی افزود: تنها چیزی که می‌تواند امید و نشاط مردم را بیمه کند، عملکرد استانداران، مدیران و سطوح عالی مقامات کشوری است.

ارسال نظرات