۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۷۱۸۱۲۷
حاج حسین یکتا عنوان کرد؛

نقش مهم «مبلغان طرح امین» در تحقق تربیت ولایی دانش آموزان

نقش مهم «مبلغان طرح امین» در تحقق تربیت ولایی دانش آموزان
راوی دفاع مقدس گفت: تربیت ولایی و شکل گیری نسلی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی کاری است که مبلغان طرح امین می توانند در تحقق آن نقش بسیار مهم و سازنده ای ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس در دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» ویژه مبلغین برادر و خواهر طرح امین که صبح امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغین طرح امین در مدارس و ارتباط گیری صمیمانه با دانش آموزان اظهار داشت: فعالیت و انجام کارهای فرهنگی در مدارس امری بسیار مهم و البته سخت است؛ اما با توجه به موقعیت سنی دانش آموزان ظرفیت کافی برای یادگیری فرهنگ و آموزه های اسلامی فراهم است و باید این را قدر دانست.

وی در ادامه افزود: اگر مبلغین بتوانند در دانش آموزان تاثیرگذاشته و در تربیت آنان موثر باشند، نتیجه فرهنگی این تأثیر در جامعه به خوبی دیده خواهد شد و ثمرات بسیار خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

راوی دفاع مقدس با اشاره به فریضه دانستن جهاد تبیین در کلام مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: جهاد تبیین یعنی تحقق یک تربیت ولایی و تربیت نسلی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی که مبلغان طرح امین در تحقق تربیت ولایی می توانند نقشی بسیار مهم و سازنده ایفا کنند و به اصطلاح بسیجیان، معبرها را برای بچه ها باز کنند تا نیازهای آنان طرف شود.

وی با اشاره به تفاوت نوع روایتگری امروز با روایتگری دیروز بیان داشت: روایتگری امروز با روایتگری دیروز بسیار متفاوت است؛ چرا که نسل امروز، نسلی جدید و متفاوتر از نسل قبل است و وظیفه مبلغین این است که درد نسل امروز را شناسایی کرده و داروهای لازم را برای آنان تجویز کنند.

یادگار دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: امروزه مشکل و گیر اصلی اکثر بچه های ما در مدارس، نبودن «هم صحبت» با آنان است و بیشترین نیاز آنان این است که هم صحبتی داشته باشند که با آنان درد و دل کنند و روحانیون مبلّغ امین باید با هم صحبت شدن با آنان، گره ها را از افکار و روح آنان باز کنند و به نیاز و مشکلات مختلف دانش آموزان پاسخ های مناسب و راهگشا دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پروین قایدامینی اسدابادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
عالی بود
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
عالی بود
0
0