۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۱۸۱۱۴

دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» برگزار شد

دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» برگزار شد
دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» ویژه مبلغین برادر و خواهر طرح امین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» ویژه مبلغین برادر و خواهر طرح امین با همت اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری ‌معاونت تبلیغ و امور فرهنگی استان قم صبح امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره آشنایی بیشتر مبلغین طرح امین با مبانی دفاع مقدس، تقویت فن بیان و مخاطب شناسی، شناخت نقش شهر قم در دفاع مقدس، شهدا و خودسازی، شهدا و خانواده، شهدا و اجتماع و شناخت بیشتر مقام شهادت است.

این نشست با حضور حجت الاسلام حسین مردانپور مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام مردانپور در این دوره با اشاره به فضای آلوده فرهنگی در فضای مجازی اظهار داشت: در چنین فضای آلوده فرهنگی لازم است که مبلغان طرح امین در مدارس مورد ماموریت خود، فعالیت های فرهنگی ویژه و گسترده‌ای را انجام دهند و آنان را از دچار شدن به معضلات متعدد فرهنگی باز  دارند.

وی در ادامه با تقسیم بندی تبلیغ به تبلیغ عمومی و تبلیغ تخصصی و لزوم پشتیبانی محتوایی از مبلغین طرح امین افزود: تا به حال موردی در تبلیغ عمومی نداشتیم که مبلّغی در محل تبلیغ خود، نیاز به محتواهای تبلیغی بیشتر داشته باشد؛ اما با توجه به اهمیت تبلیغ های تخصصی و حجم سوالات و شبهات در جامعه و دانش آموزان، نیاز به پشتیبانی محتوایی از مبلغان داریم که از این رو برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغین امری ضروری و بسیار مهم است.

در ادامه این دوره حاج حسین یکتا با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغین طرح امین در مدارس و ارتباط گیری صمیمانه با دانش آموزان اظهار داشت: فعالیت و انجام کارهای فرهنگی در مدارس بسیار امری مهم و البته سخت است.

وی در ادامه افزود: اگر مبلغین بتوانند در دانش آموزان تاثیرگذاشته و در تربیت آنان موثر باشند، نتیجه فرهنگی این تأثیر در جامعه به خوبی دیده خواهد شد و ثمرات بسیار خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

گفتنی است این دوره از 5 شهریور آغاز شده و تا 7 شهریور ادامه دارد.

ارسال نظرات