۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۱۷۳۹۹
مدیر مدارس امین قم خبر داد؛

اعزام مبلّغان امین به تمام مدارس استان در سال تحصیلی جدید

اعزام مبلّغان امین به تمام مدارس استان در سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام رجبی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه قم با اداره کل آموزش و پرورش، به تمام مدارس استان قم در سال تحصیلی جدید مبلّغان امین اعزام می‌شوند.

طرح مدارس «امین» طرحی است كه روحانیون مبلغ موظف به حضور ساعاتی مشخص در مدارس برای پرداختن به فعالیت فرهنگی و تربیتی هستند و برای این هدف، متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش گزینش می شوند.

در این طرح روحانیون مبلغ پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرك در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا كرده و در مدارس مربوطه برنامه هایی را براساس توافق با آموزش و پرورش تعریف و حیطه كاری روحانیون مشخص می شود تا موازی كاری و تداخلی با سایر برنامه های مدرسه ایجاد نشود.

در طرح امین روحانیون مبلغ ضمن مشاوره در حوزه های فرهنگی، پرورشی، مذهبی، پاسخگوی سوالات دانش آموزان در زمینه های مختلفی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی هستند؛ بدون شک دانش آموزان در مدارس نیازمند اطلاعاتی درباره دین هستند تا بتوانند به آموزه های دینی از جمله نماز و احترام به والدین علاقه مند شده و اگر دانش آموزان ارتباط موثر قلبی و روحی و روانی با روحانی مبلغ آموزش دیده، داشته باشند، بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی كاهش پیدا می کند.

در همین راستا خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در گفت و گویی با حجت الاسلام علی رجبی مدیر مدارس امین قم گزارشی از روند اعزام روحانیون مبلغ به مدارس استان قم و دوره های عمومی و تخصصی مبلغان طرح امین در سال تحصیلی جدید(1402-1401) تهیه کرده است که در ادامه می خوانید:

حجت الاسلام رجبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه قم با اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه قم با اداره کل آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول، مقرر شد به تمام مدارس استان قم (اعم از دخترانه و پسرانه) در سال تحصیلی جدید(1402-1401) مبلّغان امین(طلاب توانمند خواهر و برادر) در زمینه تبلیغ دانش آموزی اعزام شوند.

مدیر مدارس امین قم در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون تمامی مبلغینی که قرار است از ابتدای شروع سال تحصیلی جدید به مدارس اعزام شوند، در حال گذراندن دوره های عمومی و تخصصی مربوطه از طریق سایت مهارت خانه طلاب هستند تا قبل از شروع سال تحصیلی، آموزش ها و تخصص های لازم را فراگیرند.

حجت الاسلام رجبی با اشاره به استقبال مبلغان از این طرح به آمار مدارس و مبلغان طرح امین پرداخته و بیان داشت: تعداد کل مدارس امین استان قم 1169 شیفت، تعداد متقاضیان مبلغ طرح امین 3415 نفر، تعداد مصاحبه شوندگان 1363 نفر و تعداد اعزام شوندگان نیز 809 نفر می باشند که علاوه براین آمار، حدود 50 مبلغ(خواهر و برادر) در ایام تابستان امسال نیز در حال فعالیت در پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش مثل دارالقرآن ها، اردوگاه ها و کانون های فرهنگی هستند.

مدیر مدارس امین قم مهمترین خصوصیات اعزام مبلغین امین به مدارس امسال را، اعزام های تخصصی و متناسب با مخاطبین در مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود 400 مبلغ متخصص شناسایی شده و بسیاری اعزام شده اند و الباقی مبلغان نیز در حال اعزام به محل های تعیین شده می باشند.

حجت الاسلام رجبی در پایان به بیان برخی از تخصص های مبلغین طرح امین پرداخت و خاطر نشان کرد: برخی از تخصص های مبلغان طرح امین عبارت است از حافظان کل قرآن کریم، قاریان ممتاز، طراح و نقاش، متخصص در زمینه رسانه و تولیدات رسانه ای، خطاط، مهندس، ورزشکار حرفه ای، مشاور در امور خانواده و تربیت، مشاور و متخصص در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی که امیدواریم با عنایات خداوند متعال و توجهات ولی عصر(عج) امسال شاهد تحول فرهنگی در زمینه تبلیغ دانش آموزی در استان قم باشیم.

ارسال نظرات