۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۱۸۱۴۲
سردار زهرایی:

۱۰۰۰ قرارگاه جهادی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

۱۰۰۰ قرارگاه جهادی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود
رییس سازمان بسیج سازندگی از راه‌اندازی هزار قرارگاه جهادی در بازه زمانی پنج ساله در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی در حاشیه افتتاح اولین قرارگاه جهادی استان مازندران در بابل در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت به افتتاح قرارگاه جهادی سجادیه اشاره کرد و از راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه بخشی از آن به عنوان قرارگاه‌های مذهبی و جهادی فعال بود، افزود: بسیج سازندگی برای هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی، طرح راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای را تهیه کرده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه هزار قرارگاه جهادی در بازه زمانی پنج ساله در سراسر کشور ایجاد می‌شود، عنوان کرد: ۱۶۵ قرارگاه از سال گذشته تاکنون فعال شد و قرارگاه جهادی سجادیه امروز در شهرستان بابل آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه در هر استان سه قرارگاه پهنه‌ای راه اندازی می‌کنیم، ادامه داد: قرارگاه سجادیه مازندران با پوشش هشت شهرستان، خدمات معیشتی، پزشکی، محرومیت زدایی را انجام می‌دهد.

‌زهرایی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه با کمیته امداد ۴۰ هزار مسکن محرومان در کشور احداث می‌شود، از هدفگذاری برای ایجاد هزار شغل در هر قرارگاه خبر داد و اظهار داشت: قرارگاه‌ها در بحران نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی قرار دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ‌با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در مازندران تحویل شد، گفت: همچنین تعداد ۸۰۰ واحد مسکن نیز توسط بسیج سازندگی در دست احداث است.

‌زهرایی ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مسئولان با بسیج و سپاه و با اشاره به طرح‌های محرومیت زدایی، از تهیه طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه خبر داد و تصریح کرد: در این طرح روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها جزو اولویت هستند و در روستا‌ها آب شرب روستایی مدنظر است.

رییس سازمان بسیج سازندگی ‌با عنوان اینکه تاکنون ۷ هزار و ۱۳۸ روستا را با وزارت نیرو قرارداد بستیم، ابراز داشت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در دست عملیات آبرسانی است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح آبخیز تا جالیز تهیه شده است.

وی به وجود ۸۵۰ آب بندان در مازندران اشاره کرد و لایروبی آن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط بسیج سازندگی مازندران در دست اقدام است و ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع نیز در حال احداث است.

ارسال نظرات