۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۸۲۰۳

حجم زیادی از مردم کشور عازم سفر اربعین هستند

حجم زیادی از مردم کشور عازم سفر اربعین هستند
وزیر کشور با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای رفاه زائران اربعین از سوی ایران و عراق اندیشیده شد، گفت: حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل تراکم زیادی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، احمد وحیدی وزیر کشور در ششمین روز از هفته دولت صبح امروز برای افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی و طرح اقتصادی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

افتتاح پروژه‌های مختلف از جمله کمربندی یاسوج به اصفهان، کارخانه بازیافت زباله، هنرستان شهید اکابری چرام و‌کلنگ زنی فاز سوم باند دوم مسیر بوستان به کوپن از جمله برنامه‌های سفر یک روز وزیر کشور به این استان است.

وزیر کشور در بدو ورود به یاسوج گفت: کارنامه دولت، درخشان است و توانسته شرایط را از یک ریل معیوبی بر یک ریل سالمی بیندازد و همانند یک قطار هر چه جلوتر رود سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

احمد وحیدی اظهار داشت: اصلاحات مهم اقتصادی صورت گرفته که بسیار مهم است و منابعی که برای سرمایه گذاری ها پیش بینی شده بود در سال گذشته اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم نزولی است و در واقع به معیشت مردم کمک می‌کند، ادامه داد: دولت و در راس آن رئیس جمهور در میدان هستند که خواسته های مردم کشور را جبران کنند. 

وحیدی بیان کرد: دولت در کنترل بیماری کرونا کاملا موفق بوده و در اصلاحات اقتصادی گام های بزرگی برداشته و در سفر به استان ها و ارتباط با مردم درک عمیق تری از نیاز های مردم بدست آمده است.

وی ابراز کرد: پروژه های بسیار مهمی در این سفرها تصویب شده و منابعی که مربوط به سال گذشته بود تقریبا همه تخصیص یافته و منابع سفرهای مربوط این دوره از سال نیز در حال تخصیص است و به زودی نهایی می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: یک هزار میلیارد تومان در خصوص سفرهای رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده که می‌تواند سبب تحول در این منطقه شود.

 وحیدی در خصوص اعتبارات مربوط به خسارات سیل اخیر نیز گفت: اوایل کار با وقوع سیل کمک های دولت به استان آغاز شد و به همت استاندار استان بخشی از منابع داخلی استان به موضوع سیل تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: از منابع بحران اعتباری برای جبران خسارات سیل تخصیص داده شده و تلاش می شود این خسارات جبران شوند.

وحیدی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی طرح های هفته دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: برای چندمین بار است که سفر به این استان انجام شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده دیدار از شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور عنوان کرد: از نزدیک پروژه‌های در دست اجرا و پروژه هایی که به انتهای کار رسیده‌اند ارزیابی می‌شوند و موضوعات مختلف دیگر استان نیز با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان بررسی خواهند شد و تصمیمات لازم گرفته می شود.

وحیدی درباره پیاده روی اربعین و حضور مردم ایران در این آیین مذهبی بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم از سوی ایران و عراق اندیشیده شده ‌و تلاش همه دست اندرکاران این است که زائران بتوانند این سفر را با رفاه کامل انجام دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل تراکم زیادی خواهیم داشت.

وی از مردم خواست در مدیریت سفر به گونه‌ای اقدام کنند که بتوانند در فواصل مختلف سفر را انجام دهند و همه را برای روز و روزهای مانده به اربعین نگذارند.

وزیر کشور همچنین به صورت هوایی از برخی پروژه‌های در دست ساخت استان بازدید و مسائل و مشکلات را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/544/

ارسال نظرات