۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۷۷۸۴

جریان‌های سیاسی اصلی عراق با گفتگو راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی را پیدا کنند

جریان‌های سیاسی اصلی عراق با گفتگو راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی را پیدا کنند
رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق گفت: جریان‌های سیاسی اصلی عراق، با گفتگو، درباره راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی موجود توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در عراق گفت: همه جریان‌های سیاسی اصلی عراق، با گفتگو و تعامل، درباره راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی موجود، توافق کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در رابطه با تحرکات دولت عراق برای بهبود فضای سیاسی منطقه، بر لزوم اجرای توافقات صورت‌گرفته تأکید و از سرعت گرفتن اقدامات تعاملی در پی اجرای توافقات استقبال کرد.

رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه بر لزوم تسهیل تردد زائرین ایرانی به‌ویژه در مراسم اربعین حسینی(ع) تأکید کرد که نخست‌وزیر عراق نیز در این زمینه قول مساعد داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق همچنین تأکید کرد که شخصاً مسائل مربوط به حضور زائرین ایرانی در مراسم اربعین را دنبال خواهد کرد.

الکاظمی در ادامه این مکالمه تلفنی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تأکید کرد که به تلاش‌های خود برای بهبود و ارتقای سطح روابط و همکاری‌های منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات