۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۱۷۷۰۶

دزدی آمریکا از سوریه

دزدی آمریکا از سوریه
نظامیان آمریکایی مستقر در شرق سوریه 137 تانکر حامل نفت سرقتی از سوریه را به عراق منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نظامیان آمریکایی طی روزهای اخیر با تشدید سرقت نفت سوریه ده‌ها تانکر حامل نفت سوریه را از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره این کشور ربوده و به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

منابع محلی خبر دادند: نظامیان اشغالگر آمریکایی صبح روز یکشنبه هفته جاری کاروانی مرکب از ۱۳۷ تانکر حامل نفت مسروقه از میدان‌های نفتی سوریه را با همدستی شبه نظامیان کرد عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

به گفته این منابع، کاروان مذکور طی دو نوبت یکی شامل ۱۲۲ تانکر و دیگری ۱۵ تانکر از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه در ریف الیعربیه به داخل عراق منتقل شده است.

نظامیان آمریکایی در شانزدهم ماه جاری میلادی هم ۶۵ تانکر حامل نفت سوریه را به پایگاه های خود در خاک عراق منتقل کردند.

هیأت‌های هماهنگی وزرای سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری هم روز یکشنبه، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ادامه تاراج نفت سوریه توسط ایالات متحده آمریکا عامل اصلی وضعیت انسانی دشواری است که شهروندان سوری از آن رنج می‌برند.

وزارت نفت سوریه در نهم ماه آگوست در گزارشی درباره میزان تولیدات نفتی این کشور اعلام کرد نیروهای اشغالگر آمریکا و مزدوران آن‌ها -شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)- روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه یا به عبارتی حدود ۸۳ درصد از تولیدات روزانه نفت این کشور را از میدان‌های نفتی اشغال شده در شرق سرقت می‌کنند و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

در پی تداوم این اقدامات نظامیان واشنگتن و متحدانش در سرزمین‌های سوریه، «علی محمود عباس» وزیر دفاع دمشق روز سه‌شنبه هفته گذشته، طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه باری دیگر تاکید کرد: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

انتهای پیام/

ارسال نظرات