۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۱۸۲۳۸

حزب‌الله کلیپ هشدار آمیز جدید علیه رژیم صهیونیستی منتشر کرده است

حزب‌الله کلیپ هشدار آمیز جدید علیه رژیم صهیونیستی منتشر کرده است
منابع خبری اعلام کردند که حزب‌الله یک کلیپ هشدار آمیز جدید علیه رژیم صهیونیستی از منطقه دریایی مورد مناقشه لبنان و فلسطین اشغالی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از گذشت چند هفته از انتشار کلیپ مختصات مواضع حساس رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و سواحل فلسطین اشغالی توسط واحد رسانه‌ای مقاومت اسلامی لبنان، منابع خبری گزارش دادند که روز گذشته نیز حزب‌الله یک ویدئو هشدارآمیز دیگر منتشر کرد که حاوی هشدارها و تهدیدات جدید علیه رژیم اشغالگر بود.

در این کلیپ ویدئویی نشان داده می‌شود که حزب الله چگونه بر کشتی حفاری مستقر شده  در میدان کاریش که قرار است کار اکتشاف و استخراج گاز را برای رژیم صهیونیستی انجام دهد نظارت دارد.

در این ویدئو همچنین نشان داده می‌شود که سکوی گازی اسرائیل در میدان کاریش چگونه در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار گرفته است. در این کلیپ 22 ثانیه‌ای ، پهپاد مسلحی نشان داده می‌شود که مختصات کشتی ویژه استخراج گاز در میدان کاریش را تعیین و سپس با یک فروند راکت به سمت آن شلیک می‌کند و در پایان کلیپ عبارت « سرنوشت شما در گروی چند روز است» نوشته می‌شود.

این کلیپ درحالی منتشر شده که فرستاده آمریکایی برخلاف وعده‌های قبلی خود هنوز اقدام جدیدی برای فعال‌سازی پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی انجام نداده و تل‌آویو و واشنگتن سعی دارند با مانورهای متعدد روند رسیدگی به این پرونده را به تعویق بیاندازند.

حدود یک ماه قبل نیز بخش رسانه‌ای «اعلام الحربی» مقاومت اسلامی لبنان کلیپی از مختصات سکوها و میدان‌های گازی رژیم صهیونیستی در امتداد سواحل فلسطین اشغالی را منتشر کرده و به دشمن اسرائیلی هشدار داد: (همه اهداف شما) در تیررس قرار دارد... بازی با زمان بی‌فایده است».

این ویدئو نشان می‌دهد که حزب الله سیطره اطلاعاتی کامل بر سرزمین‌های آبی دارد که رژیم صهیونیستی در آنجا فعالیت می‌کند.

اطلاعات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در تعامل با پرونده مرزبندی دچار یک بحران عمیق شده و می‌ترسد که کنترل اوضاع از دستش خارج گردد. روزنامه اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد که اسرائیل و حزب‌الله از زمان جنگ دوم در سال 2006 تاکنون وارد یکی از پرتنش‌ترین دوره‌ها شده‌اند. با این حال رسانه‌های صهیونیستی تلاش دارند همواره گزارش‌هایی درباره احتمال رسیدن به توافق با لبنان و دوری از گزینه نظامی منتشر ‌کنند. روزنامه اسرائیلی معاریو در این خصوص اعلام کرد، در صورتی که بحث‌ها درباره تعیین مرزهای دریایی با لبنان به شکل فعلی ادامه یابد توافقی در این زمینه صورت می‌گیرد که در ماه آینده اعلام خواهد شد.

شماری از کارشناسان و محافل صهیونیست در این باره معتقدند که جنگ سوم با حزب‌الله به ویژه در بازه زمانی کنونی موجب نابودی توان بازدارندگی اسرائیل می‌شود و نقاط ضعف این رژیم را در منطقه فاش می‌کند؛ چرا که قدرت موشکی حزب‌الله را نمی‌توان با مقاومت فلسطین مقایسه کرد و در شرایطی که جنبش جهاد اسلامی روزانه 333 موشک به سمت مواضع اسرائیل شلیک می‌کرد، حزب‌الله قادر به پرتاب روزانه 3 هزار موشک است.

در نتیجه صهیونیست‌ها در تکاپو برای حذف گزینه تقابل نظامی با حزب‌الله هستند و گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنند و بنابراین ممکن است اسرائیل به دنبال به تعویق انداختن مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی باشد. در هرصورت جنگ گزینه‌ای است که اسرائیلی‌ها به هیچ وجه آن را نمی‌خواهند و علی رغم ادعاهای پوچ مقامات صهیونیست چون «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر، این رژیم همچنان در وضعیتی از سردرگمی برای خروج از مخمصه پرونده مناقشه مرزی با لبنان قراردارد و تنها چشم به حمایت‌های آمریکا دوخته است.

ارسال نظرات