۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۲۵۴

اقدامات آنکارا در ادامه تلاش‌های خود برای تجدیدنظر در روابط با دمشق

اقدامات آنکارا در ادامه تلاش‌های خود برای تجدیدنظر در روابط با دمشق
برخی منابع می‌گویند آنکارا در ادامه تلاش‌های خود برای تجدیدنظر در روابط با دمشق، از ائتلاف سوری معارضه می‌خواهد خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع می‌گویند آنکارا در ادامه تلاش‌های خود برای تجدیدنظر در روابط با دمشق، از ائتلاف سوری معارضه می‌خواهد خاک این کشور را ترک کنند.

در این زمینه خبرنگار تسنیم به‌نقل از برخی منابع اعلام کرد در دیدار هفته گذشته یکی از مقامات ترکیه‌ای با «سالم المسلط» رئیس ائتلاف ملی معارضین سوری، این مقام ترکیه‌ای گفته است که آنکارا برای تجدید روابط با دمشق کاملاً مصمم است و معارضین سوری باید خود را با این واقعیت تطبیق دهند، در همین راستا، معارضه باید به‌دنبال یافتن کشور جایگزین (جهت مهاجرت) باشند و کلیه فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خود در داخل ترکیه را متوقف کنند.

طی هفته‌های اخیر، رسانه‌های وابسته به معارضین سوری ادبیات خود را نسبت به دولت آنکارا تغییر داده‌اند و با ادبیات شدید اللحنی از «نژادپرستی ترک‌ها و اقدامات خشونت‌بار علیه آوارگان سوری» انتقاد می‌کنند، از این منظر رفتار این رسانه‌ها را می‌توان به مواضع رسانه‌های مصری اخوانی مقیم ترکیه تشبیه کرد که بعد از دستور ترکیه برای ترک خاک این کشور، ادبیات خود را نسبت به آنکارا تغییر دادند.

به‌گفته منابع آگاه، در این دیدار طرف سوری (معارضه) با درخواست آنکارا برای ترک خاک این کشور موافقت کرده است. سالم المسلط رئیس ائتلاف معارضه پیشنهاد داد به عربستان سعودی مهاجرت کنند؛ اما عبدالرحمن مصطفی رئیس دولت موقت (نهاد اداری ارائه خدمات در مناطق تحت قیمومیت ترکیه در شمال سوریه) اردن را پیشنهاد داده؛ هرچند اذعان کرده است که در اردن نیز فعالیت آنان محدود خواهد بود.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات