۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۱۸۲۶۹
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

اجتماع اربعین فرصتی برای نشر فرهنگ اهل بیت/ مشکلات مردم ریشه ای حل شود

اجتماع اربعین فرصتی برای نشر فرهنگ اهل بیت/ مشکلات مردم ریشه ای حل شود
حضرت آیت الله نوری همدانی راهپیمایی اربعین را فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلام و اهل بیت دانست و گفت: فرهنگ شهادت و ارتباط آن با اربعین برای مردم تبین شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت در اسلام گفت: خداوند هر پیامبری را که مبعوث نمود در یک دست کتاب هدایت و در دست دیگر شمشیر و آلات جنگ قرار داد. اسلام با جهاد و شهادت پیشرفت نمود و انقلاب اسلامی نیز با غلبه خون بر شمشیر پیروز شد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در ایام اربعین در کربلای معلی افزود: پیش‌بینی می‌شود در مراسم اربعین امسال خیل بسیار عظیمی  از سرتاسر دنیا حضور داشته باشند، این مکتب و فرهنگ تشیع در برابر استکبار است که مصداق دقیقی از غلبه خون بر شمشیر است.

وی در ادامه تجمع عظیم در راهپیمایی اربعین را فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ اسلام و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) توصیف کرد و گفت: این ویژگی مکتب سیدالشهداء است که این جمعیت کثیر را با شور و شوق در یک نقطه گرد هم جمع می کند عاشقانی که حاضران برای دفاع از اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام جان فشانی کنند، باید فرهنگ شهادت و ارتباط آن با اربعین برای مردم تبین شود و این فرهنگ هموار درمیان مردم زنده و جریان داشته باشد.

این مرجع تقلید توجه به خانواده های شهداء، را مهم دانسته و بیان کرد: رسیدگی به مشکلات و عنایت داشتن به خانواده های شهدا را همواره مد نظر داشته باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از گرانی و سختی معیشت مردم تصریح کرد: باید این مشکلات از ریشه ای و با اجرای برنامه های دقیق بر طرف شود امیدواریم با تلاش دولت در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و با نظارت و کنترل مستمر بازار گرانی و سختی های موجود از پیش روی مردم برداشت شود.

وی در ادامه نسبت به رسیدگی مشکل آب در برخی استانهای کشور اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل شد و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از استان های که در گذشته پر آب بوده اند امروز با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه هستند و رفع این مشکل نیاز به برنامه و کار مداوم دولت دارد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار معاون رئیس جمهور؛ آقای قاضی‌زاده هاشمی به شرح برنامه و گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف پرداخت.

ارسال نظرات