۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۷۱۸۲۷۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به وضعیت اقتصادی و بیکاری استان لرستان با وجود ظرفیت های مختلف اشاره کرد و گفت: لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، بعداز ظهر امروز در دیدار معاون وزیر صمت، گفت: استان لرستان در همه جنبه‌ها صنعتی، کشاورزی، دامداری، باغدار و… دارای ظرفیت بوده و شکوفایی برخی از این ظرفیت ها با همراهی وزارت صمت و بخشی هم با همکاری بین وزارت خانه‌ها میسر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داریم، افزود: صنایع راکد و تعطیل لرستان سرمایه‌ای است که در استان راکد باقی مانده است.

وی با بیان اینکه لرستان یک استان کوهستانی است، گفت: بخش معدن یکی از ابعادی که می‌تواند موجب تحول در حوزه سرمایه گذاری لرستان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: ۲۸ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان وجود دارند و همین حوزه معدن می‌تواند کشوری را متحول کند.

وی ادامه داد: باید تحول همراه با جهش در استان به وجود آید تا بتواند ما را از این وضعیت بسیار نامطلوب و مخرب نجات دهد و مشکل بیکاری و اقتصاد جامعه برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به وضعیت بیکاری، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی و… در لرستان اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی سد راه دیگر آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیاز است که نگاه مرکز نشین ها به استان عوض شود، نگاهی باشد که شاهد پیشرفت و توسعه و همچنین ارتقای فرهنگی و دینی و همچنین رشد اقتصادی در آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه تقاضای ما این است که این رفت و آمدهای مسئولان نتیجه بخش و مثمر ثمر باشد، گفت: در استان معادن تعطیل شده زیادی داریم و باید نسبت به رفع مشکلات آنها با حفظ محیط زیست ومحافظت از جنگل های بلوط اقدام کرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات