۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۱۸۳۱۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قرآن منشور درست زندگی کردن براساس دستورات الهی است

قرآن منشور درست زندگی کردن براساس دستورات الهی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: قرآن تنها یک کتاب نیست، قرآن منشور درست زندگی کردن براساس دستورات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از فعالان قرآنی کرمانشاه امروز با حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: قرآن تنها یک کتاب نیست، قرآن منشور درست زندگی کردن براساس دستورات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: کلمه به کلمه و آیه به آیه قرآن کریم سرشار از مفاهیم ناب است که انسان با بصیرت می تواند از آنها بهره های معنوی بسیاری برای داشتن یک زندگی سعادتمند در این دنیا و آخرت ببرد.

این استاد عالی حوزه عنوان داشت: باید اجازه ندهیم که مشغلات روزمره ما را از قرآن؛ کلام خداوند متعال دور کند، دور شدن از قرآن برای ما گمراهی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر اینکه هرآنچه که انسان را به معنای واقعی سعادتمند می کند در قرآن کریم آمده است، افزود: بیش از 1400 سال پیش قرآن کریم بر پیامبر اعظم (ص) نازل شد و امروز بعد از گذشت 14 قرن از این رویداد بزرگ هنوز این کتاب تازگی خود را دارد و حتی بسیاری از زوایای این کتاب هنوز برای ما شناخته نشده است و باید در شناخت و تفسیر آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوعی که در سال های اخیر به یکی از دغدغه های فعالین قرآنی و متولیان این امر تبدیل شده است، موضوع آموزش های قرآنی در مدارس و آموزش و پرورش است، متاسفانه باید اذعان کرد که در دهه های اخیر قرآن در مدارس تنها به عنوان یکی از کتب درسی نگریسته می شد که این یک اشتباه بزرگ بوده است.

این استاد حوزه ادامه داد: کودکان با وجود فطرت و ذات پاک خود به خوبی می توانند قرآن را فرا بگیرند و همین امر در تربیت آنان در این روزگار وانفسا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین انتظار همه ما از مسؤولان این است که توجه بیشتر و البته تخصصی تری به کتاب قرآن در مدارس به ویژه در دوران ابتدایی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همانطوری که ورزش برای سلامتی جسم هر انسانی کارآمد و ضروری است، قرآن و انس با آن نیز می تواند ما را در زندگی موفق گرداند و از گردنه ها و پیچ های خطرناک زندگی امروزه به سلامت عبور دهد./1400/

ارسال نظرات