۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۱۸۳۵۷
میدان‌دار آشوب در عراق؛

شعله‌ورکردن آتش فتنه هدف اصلی شبکه‌های سعودی

شعله‌ورکردن آتش فتنه هدف اصلی شبکه‌های سعودی
میان تحرکات آشوب‌طلبانه برخی در عراق، رسانه‌های وابسته به عربستان با بهره‌برداری سیاسی از این جریانات در تلاش برای دمیدن در آتش فتنه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در شرایطی که طی روزهای اخیر با حمله برخی از طرفداران جریان صدر به ساختمان‌های دولتی عراق، مناطق مختلف این کشور در بحبوحه بحران سیاسی بار دیگر تبدیل به صحنه تحرکات خشونت‌آمیز شده است، رسانه‌های سعودی از جمله شبکه‌های الحدث و العربیه عربستان تمرکز ویژه و تمام‌وقتی را بر تحرکات آشوبگرانه ضدملی و ضدامنیتی شماری از طرفداران مقتدی صدر در عراق با هدف شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی به‌ویژه میان گروه‌های شیعی قرار داده‌اند، این رسانه‌ها به‌ویژه الحدث با قطع برنامه‌های عادی خود به پخش مستقیم این تحرکات و ناآرامی‌ها می‌پردازند و بر تنور این ناآرامی‌ها و آشوبگری می‌دمند.

خبرنگاران شبکه‌های سعودی در جریان حملات طرفداران صدر به منطقه الخضراء (سبز) و تصرف پارلمان و سیطره بر آن، آنها را همراهی کرده بارها از این مناطق به پخش زنده گزارش و مصاحبه با طرفداران صدر پرداختند.

با وجود این اقدامات خشونت‌آمیز و آشوبگرانه برخی طرفداران صدر، این رسانه‌های سعودی همچنان اصرار دارند از واژه تظاهرات‌کننده برای آنها استفاده کنند، این در حالی است که برخی طرفداران صدر با انواع سلاح‌های سبک و متوسط و حتی سنگین به اماکن مختلف حمله می‌کنند.

با وجود جولان شماری از طرفداران مقتدی صدر با انواع سلاح‌ها در مناطق مختلف از جمله الخضراء، رسانه‌های سعودی از جمله شبکه الحدث به‌وضوح خط تخریب وجهه حشد شعبی و متهم‌سازی ایران در ناآرامی‌های عراق برای برهم زدن روابط دو کشور همسایه و ایجاد فتنه را دنبال می‌کنند؛ به‌طوری که در زیرنویس خبرهای خود ادعا می‌کنند طرفداران صدر به‌ضرب گلوله «شبه‌نظامیان وابسته به ایران» کشته می‌شوند.

در جریان تحرکات چند هفته قبل برخی از طرفداران جریان صدر و حمله آنها به ساختمان پارلمان نیز با وجود اینکه کشورهای عربی تلاش داشتند خود را بی‌طرف معرفی کنند اما رسانه‌های سعودی نتوانستند به این موضع پایبند باشند و شروع به طرفداری از آشوب‌طلبان کردند، قابل توجه است که این اقدام رسانه‌های وابسته به عربستان در همسویی با رسانه‌های صهیونیستی انجام می‌شد.

شبکه العربیه و الحدث که تریبون اصلی سیاست و دیدگاه‌های دولت عربستان درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هستند در گزارش‌ها و اخبار مربوط به تحولات عراق موضع حمایت از آشوب‌طلبان را پیش گرفتند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز با پوشش اخبار مربوط به تحولات داخلی عراق سعی دارد وانمود کند که طرفداران صدر به‌دنبال مقابله با نفوذ ایران در عراق هستند. «ایدی کوهن» سیاستمدار و روزنامه‌نگار صهیونیستی نیز با استقبال از هرج‌ومرج در عراق با انتشار چندین توییت از لبنانی‌ها خواست از طرفداران صدر در عراق الگو بگیرند./۹۸۸/

ارسال نظرات