۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۱۸۴۲۹
بانکی‌پور اعلام کرد؛

پرداخت ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در چهار ماه

پرداخت ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در چهار ماه
نماینده مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۳۰۰هزار فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: پرداخت این تسهیلات با یک ماه تاخیر آغاز شد.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، در خصوص پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: بانک‌ها پرداخت تسهیلات فرزندآوری را از امسال با یک ماه تأخیر آغاز کردند به همین دلیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت بودند که در مدت چهار ماه گذشته ۳۰۰ هزار تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در سال گذشته افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مادر از تسهیلات خودرو استفاده کرده‌اند که تفاوت قیمت آن با بازار آزاد به‌طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از بندهای قانون جوانی جمعیت مربوط به جذب پدران و مادرانی است که سن استخدام آنها گذشته است که امسال تعدادی از این والدین توانستند با شرکت در آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های دولتی شوند.

وی درباره واگذاری زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌های دارای سه فرزند ادامه داد: آئین‌نامه این قانون تدوین شده و قرار است پس از اصلاح مواردی به تصویب هیئت دولت برسد همچنین در جلسه هفته گذشته ستاد ملی اشکالات سهام آتیه فرزند به وزیر اقتصاد اعلام شد و این آئین‌نامه نیز پس از اصلاح به زودی ابلاغ خواهد شد.

بانکی‌پور با اشاره به تخلف برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری گفت: بیشترین تخلف صورت گرفته از سوی بانک صادرات ثبت شد اما برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همکاری کردند و به‌طور کلی قرار است بانک مرکزی تسهیلات بیشتری در اختیار بانک‌ها قرار دهد تا مشکلی برای پرداخت تسهیلات وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات