۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۴۴۲

فرزندآوری و پیاده روی اربعین

فرزندآوری و پیاده روی اربعین
موکب داران، مردم و حلقه های میانی سه سه بخش مهم پیاده روی اربعین هستند که به سهم خود می توانند برای تشویق به فرزندآوری فعالیت هایی را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، موکب داران، مردم و حلقه های میانی سه بخش مهم جنبه تشویقی و ترغیبی برای افزایش جمعیت در اربعین به شمار می آیند.

مردم چگونه می‌توانند مشوق باشند؟

با پویش مردمی برای تحویل کالسکه، نذر و اهدای کالسکه به خانواده‌ هایی که می خواهند با فرزند پیاده روی اربعین بروند‌، یا می‌توانند کالسکه رو وقف در گردش کنند که این کار باعث تشویق افراد دارای فرزند می شود و خانواده های دارای فرزند به این نکته خواهند رسید که عده ای هستند که به فکر این خانواده های دارای فرزند هستند.

عکس از فرزندان در مسیر پیاده روی اربعین
همچنین پویش عکس برداری از کارهای مختلف فرزندان در مسیر پیاده روی اربعین و چاپ تصاویر هم ماندگار می شود و هم باعث امتداد باورهای دینی در فرزندان و باعث هویت دهی به فرزندان خواهد شد.

نیابت گرفتن از مادران باردار و شیرده فامیل جهت زیارت

راه انداختن پویش حمایت از زنان باردار و مادران شیرده جنبه ی تشویقی و ترغیبی بالایی دارد.

جمع آوری اسباب بازی ها یا وقف این اسباب بازی ها در موکب ها برای سرگرم شدن بچه ها و کمک کردن به خانواده هایی که با بچه در پیاده روی اربعین حضور دارند از دیگر کارهایی است که در پیاده روی اربعین برای تشویق به فرزند آوری می توان بهره برد.

موکب داران چه نقشی می توانند ایفا کنند؟

ایجاد فضا مخصوص کودکان در موکب ها جهت نگهداری کودکان، وجود شیرخشک و پوشک در موکب ها ( نذورات مربوط به شیر خشک و پوشک ها)، فراهم کردن هدیه های ارزان و زیبا برای کودکان
( داشتن برنامه برای بچه ها)، تعمیرات کالسکه و ایجاد واحد لوازم یدکی قطعات مربوط به کالسکه از جمله کارهایی خواهد بود که موکب داران می توانند در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در راستای تشویق به فرزندآوری انجام دهند.

ارسال نظرات