۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۵۲۲

راهپیمایی اربعین حرکتی آخرالزمانی است

راهپیمایی اربعین حرکتی آخرالزمانی است
راهپیمایی اربعین یک حرکت آخرالزمانی و فرامنطقه‌ای است، مخاطبان این پیاده‌روی فقط ایرانیان نیستند بلکه همه آزادگان جهان به این رویداد مهم علاقه‌مند هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علی فروزان فر معاون هنری حوزه هنری، سید محمد مصطفی موتورچی دبیر هنری همایش و آرش ساربان دبیر اجرایی همایش امروز ۹ شهریور در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فروزانفر گفت: این رویداد هر ساله با هدف بزرگداشت عاشورا برگزار می‌شود. امسال نیز همایش «روایت راهیان» با کمیّت و کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد. در این راستا حوزه هنری همه امکانات موجود خود را برای اجرای بهتر این اتفاق در اختیار برگزارکنندگان خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: موضوع این راهپیمایی طولانی به سوی بارگاه اباعبدالله(ع) یک حرکت آخرالزمانی و فرامنطقه‌ای است. مخاطبان این پیاده‌روی فقط ایرانیان نیستند بلکه همه آزادگان جهان به این رویداد مهم علاقه‌مند هستند. هر چه در تاریخ ماندگار شده با زبان هنر بوده و در این عرصه هنرهای نمایشی جایگاهی ویژه دارند. پس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا این رویداد هرساله با کیفیت بالاتری برگزار شود. البته امسال دایره فعالیت گسترش یافته و به حوزه‌هایی چون ادب نیز تعمیم پیدا کرده است.

در ادامه نشست کوروش زارعی گفت: امسال ششمین دوره این همایش برگزار می‌شود همان‌گونه که آقای فروزانفر بیان کردند این همایش شکلی گسترده‌تر خواهد داشت البته رشد کمی و کیفی تنها به امسال ختم نخواهد شد بلکه تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده نیز به ارتفاع خود متعهد باشیم. رویکرد این همایش امسال دیگر بخش‌های هنری را هم در بر خواهد گرفت تا بتوانیم تمام سلیقه‌ها را پوشش دهیم.

موتورچی دبیر هنری همایش هم در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: ما به واژه نذر فرهنگی کاملاً معتقد هستیم و برکت کارمان را هم به این دلیل می‌دانیم که هنرمندان شاغل در آن تنها به عشق امام حسین(ع) کار می‌کنند. امسال بخش شعر، سرود و هنرهای تجسمی به همایش اضافه شده است همچنین شبیه‌خوانی نیز یکی دیگر از موارد جدید این همایش هنری است. جدا از زبان فارسی، زبان‌های دیگری چون عربی، انگلیسی، ترکی، اردو و پشتو نیز در همایش امسال مورد نظر خواهد بود.

ساربان مدیر اجرای همایش نیز در انتها درباره تاریخ برگزاری رویداد گفت: از ۱۷ الی ۲۸ شهریور شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود. ۲۰۰ هنرمند در دو بخش ایران و عراق در این رویداد فعالیت می‌کنند. ۸۳ اثر به این همایش رسیده است که در بخش عراق ۲۵ اثر پذیرفته شده و در بخش ایران ۱۴ اثر شرایط اجرا را دارند. همچنین کشور پاکستان با یک گروه سرود و افغانستان با یک نمایش آیینی ما را در برگزاری این رویداد کمک خواهند کرد.

ارسال نظرات