۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۷۱۸۵۴۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمن با اختلاف افکنی بین امت اسلامی به دنبال نابود کردن اصل دین است

دشمن با اختلاف افکنی بین امت اسلامی به دنبال نابود کردن اصل دین است
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصریح کرد: امروز وحدت اسلامی یک موضوع مهم می باشد و دشمن با اختلاف افکنی بین امت اسلامی به دنبال نابود کردن اصل دین است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیامی به اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صادر کرد.

متن این  پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا أبی القاسم مصطفى محمد صلی الله علیه و على اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعن على أعدانهم أعداء الله اجمعین»

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور شخصیت ها و علمای گرامی در حال برگزاری است. خداوند متعال را شاکرم که توفیق عنایت فرمود تا مطلبی را به این جلسه با شکوه ارسال نمایم.

حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که خلقت را با هدایت همراه گردانید، و با چراغ هدایت راه هر موجودی را که در کارگاه خلقت پدید آورد روشن کرد، و همه مخلوقات را به پیمودن صراط مستقیم رهنمون گردید. و در این میان نقش پیامبران و اهل بیت (علیهم السلام) را در قله هدایت قرار داد. این رجال الهی از طرفی ارتباط با خداوند متعال دارند و احکام و قوانین بشر را از آن منبع عالم هستی می گیرند، و از طرفی با مردم در ارتباط می باشند و مطابق عقل و درک مردم با آنها سخن می گویند و دریافت خود را به گوش مردم می رسانند و با اقامه دلائل و برهان، راه حقّ را روشن می سازند.

بعلاوه با داشتن درجات عالی از صفای نفس و تقوا و تعهّد و شایستگی و رأفت و ایثار و به عبارت دیگر با داشتن مقام عصمت، هم از خطا و لغزش مصون می باشند و هم وجود آنان بعنوان یک مربّی مهربان و مهذّب و یک معلّم دلسوز و ایثارگر برای جامعه «اسوه و الگو» شناخته می شود.

هیچ امّتی و ملّتی در دنیا پا به عرصه وجود نگذاشته است، مگر اینکه در میان آنها از جانب خداوند پیغمبری مبعوث شده است. حضرت امیر مؤمنان در مورد بعثت پیغمبران خداوند فرمودند: «فَبَعَثَ فِیهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَیْهِمْ أَنْبِیَاءَهُ لِیَسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ یُذَکِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ وَ یَحْتَجُّوا عَلَیْهِمْ بِالتَّبْلِیغِ وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ وَ یُرُوهُمْ آیَاتِ الْمَقْدِرَهِ مِنْ سَقْفٍ فَوْقَهُمْ مَرْفُوعٍ وَ مِهَادٍ تَحْتَهُمْ مَوْضُوعٍ وَ مَعَایِشَ تُحْیِیهِمْ وَ آجَالٍ تُفْنِیهِمْ وَ أَوْصَابٍ تُهْرِمُهُمْ وَ أَحْدَاثٍ تَتَابَعُ عَلَیْهِمْ وَ لَمْ یُخْلِ اللَّهُ سُبْحَانَهُ خَلْقَهُ مِنْ نَبِیٍّ مُرْسَلٍ أَوْ کِتَابٍ مُنْزَلٍ أَوْ حُجَّهٍ لَازِمَهٍ أَوْ مَحَجَّهٍ قَائِمَهٍ».

خداوند، پیغمبران خود را در میان مردم برانگخیت و آنان را پی در پی بسوی مردم فرستاد تا از مردم بخواهند به عهد و پیمانی که در فطرت آنها بسته شده است وفا کنند و نعمت هایی که مورد غفلت و فراموشی مردم واقع شده است را بیاد مردم بیاورند و در میان مردم بر اساس دلیل و برهان به تبلیغ احکام الهی بپردازند و عقل‌های مردم را که در زیر غبارهای غفلت و تبلیغات باطل پنهان شده است برانگیزند و آشکار نمایند و آیات الهی را به ایشان نشان بدهند و خداوند هرگز بندگان خود را از کتاب آسمانی یا پیشوا و امامی که معین کرده و راهی که استوار نموده است خالی نگذاشته است.

این مطلب نیز روشن است که هیج یک از پیغمبران خدا (سلام الله علیهم) در دنیا جاوید نمی‌مانند و از قانون «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ» مستثنی نیستند و لذا آنها در حال حیات برای خود جانشینی انتخاب و معین می‌ کردند تا چراغ هدایت همیشه روشن و پرچم هدایت همواره در اهتزاز باشد.

پیغمبر بزرگوار اسلام نیز به موازات تأسیس یک امّت قدرتمند و آوردن کتاب آسمانی از جانب خداوند متعال یعنی قرآن مجید و وضع قوانین زندگی بشر که جوابگوی کلّیه احتیاجات در همه اعصار باشد و تشکیل یک حکومت مقتدر و تربیت گروهی از انسان های بزرگ و وارسته به موضوع امامت و خلافت پس از خود به امر پروردگار متعال نظر و اهتمام داشت و در موارد متعدد از عامل هدایت پس از خود سخن گفت و موضوع امامت و وصایت را بطور مکرر مورد تاکید قرار داد و بعنوان نمونه حدیث ثقلین «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ اَلْحَوْضَ».

و بعد از آن نقش عالمان اثرگذارترین نقش در هدایت جوامع بشری است علمایی که به تعبیر پیامبر اعظم «مَثَلُ العُلَماءِ فی الأرضِ کمَثَلِ النُّجومِ فی السَّماءِ یُهتَدى بِها فی ظُلُمات البَرِّ و البَحرِ» و در جای دیگر :«إنَّ اَکْرَمَ العِبادِ إلَی اللهِ بَعْدَ الاَنبیاءِ العُلَماءُ».

نقش علماء بسیار مهم است خصوصاً در زمان ما که تمام استکبار و کفر بسیج شده اند تا عقلانیت را از بشر بردارند و عوامل هدایت را ناپدید کنند و خشونت و ظلم و استضعاف و بی عدالتی را جایگزین نماید.

حضرت امام صادق فرمودند:«عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی اَلثَّغْرِ اَلَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یَمْنَعُوهُمْ عَنِ اَلْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ یَتَسَلَّطَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ وَ شِیعَتُهُ وَ اَلنَّوَاصِبُ أَلاَ فَمَنِ اِنْتَصَبَ لِذَلِکَ مِنْ شِیعَتِنَا کَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ اَلرُّومَ وَ اَلتُّرْکَ وَ اَلْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّهٍ لِأَنَّهُ یَدْفَعُ عَنْ أَدْیَانِ مُحِبِّینَا وَ ذَلِکَ یَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ.

امروز شناخت دشمن بر همه علماء جهان اسلام ضروری است و باید بدانیم استکبار و صهیونیست بنایشان نابودی اسلام است و با تأسیس مذاهب و فرق های دروغین و گروه های منحرف بنام اسلام همانند وهابیت و داعش و تکفیری ها به جنگ اسلام آمده‌اند.  امروز با توجه به سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر به مسئله قدس و فلسطین و همچنین کشتار مردم مظلوم در یمن، سوریه، افغانستان و بحرین وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

جمهوری اسلامی با تکیه بر مبانی اسلام ناب و بهرمندی از قرآن کریم و فرهنگ غنی اهل بیت (علیهم السلام) به رهبری یک فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه؛ شخصیتی که غم همه انسان های مظلوم جهان را در دل داشت و با کمک الهی به مبارزه با استکبار پرداخت یعنی امام خمینی (رحمت الله علیه) بعنوان نماد حقیقی دفاع از ارزش‌های اسلامی مصم در مسیر وحدت همه مسلمانان گام بر می دارد و هر گونه اختلاف و فتنه افکنی مذهبی را با در نظر گرفتن اصول اعتقادی خود محکوم می نماید و بعد از امام راحل این مسیر توسط رهبر معظم انقلاب در حال سپری شدن است و معتقدیم معارف اسلامی که طبق حدیث ثقلین یعنی قرآن کریم و اهل بیت راه سعادت بشری را تضمین می نماید.

در پایان بار دیگر از همه حاضرین در این مجلس محترم تشکر نموده و قدردانی خود را نسبت به برگزار کنندگان این همایش خصوصاً شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) بویژه دبیر کل محترم و پر تلاش و عالم این مجمع اعلام می دارم. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم.

قم المقدسه

حسین نوری همدانی

ارسال نظرات