۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۸۵۸۳

نکوداشت مبلغ جهادگر مرحوم حجت الاسلام نصیری در قم برگزار شد

نکوداشت مبلغ جهادگر مرحوم حجت الاسلام نصیری در قم برگزار شد
آیین نکوداشت مبلغ جهادگر حجت الاسلام مصطفی نصیری و همسر آن مرحوم بانو موسوی نژاد از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور خانواده های این دو طلبه مبلغ برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت یاد مبلغ جهادگر مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری و همسر وی مرحومه موسوی نژاد که از طلاب جامعة الزهرا(س) بود، پیش از ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات حوزه ریاست این دفتر برگزار شد.

تبلیغ دین می تواند بر زلالی دل های مردم اثر مستقیم بگذارد

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تسلیت به جامعه روحانیت و خانواده های معزز گفت: بسیاری از ما با دیدن تصویر جانسوز لحظه وفات این روحانی جهادگر متأثر و شدیداً محزون شدیم؛ این میزان تأثیرگذاری نشان از عنایت خداوند بر این دو طلبه شایسته و مخلص است. امیدواریم راه این دو بزرگوار پر رهرو باشد.

وی افزود: اساساً راه طلبگی، ادامه راه انبیای الهی است و اگر مقدمات و لوازم این راه فراهم گردد مسیر هجرت الی الله با موفقیت طی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: در ایام محرم که یکی از ایام تبلیغ بسیاری از مبلغان دینی ما محسوب می شود همه می بینیم که زنگارهایی که بر دل ها نشسته، زدوده شده و دل ها صاف می شوند. اساساً تبلیغ دین می تواند بر زلالی دل های مردم اثر مستقیم بگذارد.

وی همت بر فعالیت بیشتر مبلغین را از لوازم حیات معنوی آنان دانست و گفت: نباید کارها را به فردا بسپاریم و از همین امروز می بایست به تبلیغ دین بپردازیم. زیرا فرصت ها به سادگی و با سرعت از دست می روند. قطعا خانواده این دو جوان فکرش را نمی کردند که آنان در عنفوان جوانی هجرت الی الله داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ارزیابی معنوی انسان ها در مورد خودشان را از عوامل سعادت در دنیا و آخرت برشمرد و تصریح کرد: درست است که در آخرت بازخورد و نتیجه اعمال ما به طور کامل مشخص می شود، اما در همین دنیا و با بررسی وجدانی فعالیت های خود نیز می توان به نتایجی کلی در مورد آن ها رسید. مثلا کسی که نماز می خواند فی الجمله می داند که راه درست را دارد طی می کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد خدا در تمام شرایط و اوقات زندگی گفت: بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اگر کسی در هنگامی که در شرایط ارتکاب گناه قرار گرفته است، یاد خدا او را از انجام معصیت بازداشت، آن گاه باید بداند نزد خداوند عالم دارای منزلت می باشد.

وجود عزیزانی همچون مرحوم نصیری و همسر ایشان برای خانواده های آنان جای تبریک دارد

حجت الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مراسم ضمن تسلیت به خانواده های این دو مبلغ دینی گفت: در وهله اول حقیقتا وجود چنین عزیزانی در خانواده های آنان مایه افتخار بوده و جای تبریک دارد.

وی افزود: توفیقات متعدد این طلبه جوان در عرصه های علم، تقوا، هنر و جهاد آن هم در این سن کم جای بسی تحسین دارد.

حجت الاسلام روستاآزاد خاطرنشان کرد: مخصوصاً مبلغان جهادی گوهرهای گرانسنگ حوزه های علمیه هستند که سال ها به صورت گمنام به خدمت رسانی به مردم می پردازند و هر از گاهی که اتفاقاتی همچون حادثه فوت مرحوم شیخ مصطفی نصیری برایشان می افتد جلوه هایی از حیات نورانی آن ها برای مردم بازگو می شود.

خواهران طلبه ای که همسر آنان نیز روحانی است، جهاد چندگانه ای را انجام می دهند

در ادامه حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تسلیت و ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به جامعه روحانیت و خانواده های معزی گفت: هرجا که مکتب ما نیاز به هجرت و رساندن پیام آن به مردم داشته عاشقان این راه از جان مایه نهاده اند؛ کسی که بار جهاد می بندد و در سخت ترین شرایط به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازد اجری عظیم نزد خداوند خواهد داشت.

وی افزود: وقتی این هجرت به ولایت، مواسات و گره خوردن و پیوند میان دل های مؤمنین ضمیمه شود، آن گاه است که همانند این دو طلبه بزرگوار سربلندی را برای ما به دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: این دو عزیز همانند هزاران ستاره گمنام آسمان جهاد و تبلیغ دین مبین اسلام هرچند در سال های متمادی مورد توجه قرار نگرفته اند، اما گاهی با رخ دادن اتفاقاتی جانسوز از گمنامی درآمده و نقش الگویی آن ها بیش از پیش جلوه می کند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی ادامه داد: در حادثه دلسوز درگذشت مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری، اوج گمنامی برای همسر گرامی ایشان می باشد. مرحومه بانو موسوی نژاد یکی از طلاب و مبلغان جامعه الزهرا بوده که در بیشتر فعالیت های مرحوم حجت الاسلام نصیری شرکت داشته است.

ارسال نظرات