۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۵۱۸
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم:

تبلیغ جهادی مصداق بارز آیه «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّه» است

تبلیغ جهادی مصداق بارز آیه «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّه» است
حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: مبلغان معارف دینی ادامه دهندگان راه انبیای الهی بوده و اگر تبلیغ آنان با جهاد همراه شود مصداق بارز آیه «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّه» می باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت مبلّغ جهادگر حجت الاسلام مرحوم مصطفی نصیری و همسر گرامیشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و حجت الاسلام سعید روستاآزاد رئیس و معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم و همچنین خانوداه مرحوم نصیری و موسوی نژاد پیش از صبح امروز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در سالن شیخ طوسی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومین در پی حادثه دلخراش سیل استان کرمان و درگذشت مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری و همسرش، اظهار داشت: مراسم نکوداشت با هدف تجلیل و قدردانی از یک مهاجر الی الله که در راستای انجام وظیفه ذاتی و اصلی خود یعنی تبلیغ جهادی معارف دین الهی جان خود را از دست داده، برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری چنین مجالسی باعث می شود نسل جوان و عموم افراد جامعه از خدمات و فعالیت های مبلغانی که در گمنامی مشغول خدمت به دین و دنیای آحاد مردم بوده اند، مطلع شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم تصریح کرد: حزن و اندوه عمومی که بر اثر این واقعه درگذشت حجت الاسلام نصیری و همسر وی بر قلب عموم مردم نشست نشان از ثبات قدم و اخلاص او در عرصه تبلیغ و جهاد در راه خدا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره نسا «وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّه» بیان کرد: مبلغان معارف دینی ادامه دهندگان راه انبیا و اولیای الهی بوده و اگر تبلیغ آنان با جهاد همراه شود مصداق بارز از  آیه «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّه» می باشد.

وی با اشاره به کوتاه بودن ایام زندگانی در دنیا و لزوم توجه به اعمال و آثار آن در قیامت، اظهار داشت: عدم علم انسان ها نسبت به زمان مرگ، این هشدار را به ما می دهد که ایام زندگانی در این دنیای فانی بسیار کم و سفر انسان به جهان دیگر به صورت ناگهانی خواهد بود لذا مومن از این گونه مسائل درس عبرت گرفته و خود را مهیای قیامت می نماید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: با مراجعه به متون اسلامی درمی یابیم که ملاک هایی برای ارزیابی انسان ها نسبت به جایگاه آنان در نزد خداوند وجود دارد از جمله آن معیارها روایت امام صادق علیه السلام «مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَعْلَمَ مَا لَهُ عِنْدَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فلْيَنْظُرْ كيفَ مَنزِلَةُ عنده ... هر كه دوست دارد بداند منزلتش نزد خداوند چگونه است، بنگرد كه منزلت خدا نزد او چگونه است» می باشد.

ارسال نظرات