۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۱۴۰۰۱

حضور نماینده حوزه علمیه در مناطق زلزله زده هرمزگان

حضور نماینده حوزه علمیه در مناطق زلزله زده هرمزگان
معاون هماهنگ‌کننده ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه حوزه‌ به هرمزگان رفت و با همراهی طلاب جهادی در جریان امور امدادرسانی قرار گرفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پس از وقوع زلزله ۶/۱ ریشتری در بامداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ در مناطقی از استان هرمزگان شامل حوالی کنگ، بندر خمیر و جزیره قشم نیروهای امدادی از ساعات نخست حادثه در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و به اقدام به عملیات آواربرداری و همچنین توزیع اقلام امدادی پرداختند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از گروه های جهادی حوزوی هم به خیل امدادرسانان پیوسته و در عملیات مختلف یاری رسانی به مردم مناطق زلزله زده مشارکت فعال داشته اند.

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و کیفیت نقش‌آفرینی روحانیون در حوادث غیرمترقبه به ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه سپرده شده‌ است که اعضای آن از تمام نهادهای حوزوی می‌باشند.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه نیز صبح امروز به استان هرمزگان رفت و با همراهی طلاب جهادی و مدیریت مدرسه علمیه آل البیت (ع) بندر لنگه ضمن بررسی آخرین وضعیت زلزله زدگان، در جریان امور امدادرسانی قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از روستاها و منازل تخریب‌ شده منطقه، به تهیه گزارشی از وقایع رخ داده پرداخت و مقرر شد حمایت ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه در بخش نیروی انسانی تابع درخواست مدیریت حوزه‌های علمیه استان هرمزگان باشد.

حضور نماینده حوزه علمیه در مناطق زلزله زده هرمزگان | تاکید آیت الله اعرافی بر خدمت رسانی به زلزله زدگان

وی ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به طلاب جهادگر حاضر در مناطق زلزله زده، بر حضور تداوم امدادرسانی هرچه بیشتر آنان به زلزله زدگان تأکید کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه با توجه به تجربه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی حوزوی در ایام سیل، زلزله و کرونا در سال‌های گذشته به ارائه راهکارهای عملی برای نقش‌آفرینی هر چه بهتر فرهنگی و آرامش‌بخشی به مردم از سوی طلاب جهادگر پرداخت.

وی همچنین در دیدار با شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه با اشاره به سه راهبرد کلی آمریکا برای رسیدن به اهداف استعماری و استثماری که دارد، گفت: آمریکا یا به راهبرد نظامی تکیه می کند و یا اگر با آن به نتیجه نرسد از طریق دیپلماسی و گاهی اوقات با خدمت رسانی های تبلیغاتی اهداف شومش را دنبال می کند.

حجت الاسلام علیخانی افزود: ما می توانیم از طریق تألیف قلوب، وحدت بین شیعیان و اهل سنت را تقویت نماییم؛ در مواجهه با حادثه ای که در روستای سایه خوش پیش آمده علاوه بر اینکه می بایست در کنار مردم باشیم، می توانیم آن را به عنوان یک فرصت برای تحکیم و گسترش وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی نشان دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم علمای شیعه و سنی کما اینکه در این چند روز با هم پای کار بوده اند، جلوه های وحدت خود را بیش از پیش ظهور دهند تا این اتحاد گسترش یافته و به الگویی برای مناطق با ترکیب جمعیتی مشابه تبدیل شود.

حضور نماینده حوزه علمیه در مناطق زلزله زده هرمزگان | تاکید آیت الله اعرافی بر خدمت رسانی به زلزله زدگان

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر لنگه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال مسئولین، جهادگران و نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده این شهرستان گفت: به لطف حضور آیت الله رکنی قریب نیم قرن می باشد که وحدت خیلی خوب و قابل ارائه ای بین شیعه و اهل سنت در این منطقه به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: حضور به موقع مسئولین و برادران شیعه در مناطق زلزله زده برای رسیدگی به امور خسارت دیدگان این حادثه قابل تقدیر بوده، برای دشمنان مأیوس کننده بوده و مناسب است این فعالیت ها به سمع و نظر دیگران نیز برسد.

 

حضور نماینده حوزه علمیه در مناطق زلزله زده هرمزگان | تاکید آیت الله اعرافی بر خدمت رسانی به زلزله زدگان

گفتنی است، در خصوص چگونگی جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی طلاب و نهادهای حوزوی با تشکیل جلسه این ستاد تصمیمات نهایی اخذ شده و در اختیار جهادگران حاضر در منطقه قرار بگیرد تا به وظایف خدمت‌رسانی خود بیش‌از پیش بپردازند.

ارسال نظرات