۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۶۰۰
سردار شهید محسن قاجاریان:

می‌ترسم از قافله شهدا جا بمانم

می‌ترسم از قافله شهدا جا بمانم
دلش آشوب بود. نیروهای تحت امرش برای دفاع از حرم اهل بیت راهی سوریه می‌شدند اما او باید می‌ماند تا اینکه فکری به ذهنش رسید و از نیروهایش خواست در حرم حضرت رقیه (س) او را یاد کنند تا از قافله شهدا جا نماند!

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سردار محسن قاجاریان هر وقت خبر جنایت گروه‌‌های تکفیری و تروریستی به ویژه داعش در سوریه را می‌شنید، دل‌نگران می‌شد و می‌گفت: می‌ترسم از قافله شهدا جا بمانم. حتی وقتی نیروهای تحت امرش از نیشابور برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی این کشور می‌شدند، حسرتش چند برابر می‌شد که چرا نمی‌تواند با آن‌ها برود.

زمانی که برای بدرقه نیروهایش می‌‌رفت، از آن‌ها می‌خواست وقتی به حرم حضرت رقیه (س) شرفیاب می‌شوند برای حاجت او هم دعا کنند. زیرا معتقد بود که دختر کوچک امام حسین (ع) با همان دست‌های کوچکش گره‌‌های بزرگی را باز کرده است.

تا اینکه با عنایت حضرت رقیه (س) نام او در لیست مدافعان حرم ثبت و به عنوان مستشار راهی سوریه شد. پس از مدتی از حضور سردار محسن قاجاریان فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) در سوریه، خانواده‌اش از او خواسته بودند که به مرخصی بیاید، اما قبول نمی‌کرد و می‌گفت: تا نبل‌ والزهرا آزاد نشود به ایران باز نمی‌گردم. خیلی اصرار داشت که حلقه محاصره این ۲ شهر شکسته شود. حتی خودش برای شناسایی رفت و در طراحی عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌‌نشین نبل و الزهرا نقش داشت.

در همان روزهای پایانی شکست محاصره این ۲ شهر، هنگامی که در کنار تانکی دستور شلیک هدفی را داد، مورد اصابت موشک ضدتانک قرار گرفت و در بهمن‌‌ماه سال ۱۳۹۴ به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهرش نیز درست بعد از آزادسازی نبل والزهرا به ایران بازگشت تا به قول خودش عمل کند.

به خاطر رشادت‌های این فرمانده خطه خراسان رضوی، مرکز رسانه فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه جمعه این هفته (یازدهم شهریورماه) اکران عمومی مستند «حبیب حرم» را اجرا می‌کنند.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

سردار شهید محسن قاجاریان در سال ۱۳۴۱ در نیشابور به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۱ به عضویت رسمی سپاه درآمد و در ابتدا به عنوان معاون گروهان مشغول خدمت شد. این سردار سپاه اسلام در ۸۰ ماه حضورش در جبهه در عملیات‌هایی نظیر مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، عملیات والفجر ۱، خیبر، بدر ، والفجر ۸، کربلای ۴و ۵، نصر۸، بیت المقدس ۲، عملیات پدافندی جزیره مجنون شرکت داشت. همچنین در سال ۱۳۹۵ در جشنواره مالک اشتر به عنوان موفق‌ترین فرمانده در سطح یگان­‌‌های نیروی زمینی سپاه برگزیده شد که به جای این فرمانده دلاور، از خانواده سردار شهید قاجاریان تجلیل شد.

در ادامه تصاویری از سردار شهید محسن قاجاریان فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) می‌آید:

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات