۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۱۸۶۰۳
در دیدار وزیر صمت با مراجع تقلید و علما مطرح شد؛

از خبر خوش وزیر در مهار تورم تا دغدغه مراجع برای حل مشکلات مردم

از خبر خوش وزیر در مهار تورم تا دغدغه مراجع برای حل مشکلات مردم
وزیر صمت در سفر یک روزه به قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه خبرهایی از مهار تورم و جهش رو به رشد اقتصاد کشور و نوید آینده ای روشن را به ملت ایران داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضا فاطمی امین وزیر صمت (صنعت، معدن، تجارت) صبح امروز با حضور در قم و زیارت آستان مقدس بانوی کرامت حضرت معصومه (س) سفر خود را آغاز و در ادامه برای ارائه گزارش عملکرد یکساله تصدی این وزارت به بیوت مراجع عظام تقلید رهسپار شد.

وزیر صمت در این سفر از اهتمام جدی دولت بر کنترل تورم و جهش اقتصادی و رشد 40 درصدی صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: دولت مردمی در یک سال گذشته به جای حل مشکلات به صورت مقطعی به دنبال حل ریشه ای و بنیادی مشکلات و تامین زیرساخت ها است، البته روند رو به رشد اقتصادی به معنای عدم مشکلات در سفره مردم و مسکن نیست و دولت به دنبال حل مشکلات مردم است.

وی همچنین راه‌اندازی سامانه جامع تجارت به‌عنوان درمان ریشه‌ای گران‌فروشی در کشور را خبر مسرت بخش برای مبارزه با گرانفروشی در کف بازار عنوان کرد.

دیدار آقای وزیر راس ساعت 10 صبح با حضور در دفتر حضرت آیت الله سبحانی آغاز شد که این مرجع تقلید بر بکارگیری جوانان متعهد پاکدست و حل مشکلات گرانی و مسکن تاکید کردند.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه مدیر متخلف را باید عزل کرد، اظهار داشت: باعزل مدیر متخلف باید سایر مدیران بدانند در نظام اسلامی کسی که تخلف کند کنار گذاشته می شود و افراد شایسته لایق جایگزین خواهند شد.

این مرجع تقلید مسئولیت وزارتخانه صمت را با سایر وزارتخانه ها متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه مسئولیت تأمین نیازهای اساسی مردم تا نیازهای کلان را برعهده دارد لذا باید شبانه روزی برای حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کنید.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه تخلفات مطرح شده درباره فولاد مبارکه بسیار نگران‌کننده است، گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی باید جوانان و مدیران پاکدست و معتقد به آخرت شناسایی و در مسئولیت‌های مهم گماشته شوند.

در ادامه دیدارهای وزیر صمت با مراجع تقلید، دکتر فاطمی امین و هئیت همراه عازم بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی شدند که در این دیدار نیز بر حل مشکلات مردم تاکید و یادآوری شد.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت حل مشکلات اقتصادی مردم را مهم دانست و ابراز کرد: مردم می خواهند نتیجۀ حل مشکلات اقتصادی را در سفره هایشان ببینند، و ما می بینیم که در بیشتر موارد، هزینۀ سفره های مردم گران تر شده است.

این مرجع تقلید قیمت گذاری کالاها را ضروری دانست و گفت: برخی از کسبه، اجناس را به هر قیمتی که خواستند می فروشند که باید نسبت به سامان دادن قیمت اجناس، اقدام عملی صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: مردم دائماً از ما می خواهند که در دیدارها نسبت به گرانی ها تذکر دهیم، لذا با توجه به آماری که ارائه دادید امیدواریم که در آینده نزدیک تغییراتی در وضع معیشتی مردم حاصل شود و مردم نتیجۀ آن را در زندگی شان احساس کنند.

در حالی که عقربه های ساعت نیمه روز و ساعت 12 را نشان می دادند و در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی مجلس روضه برگزار شده بود، وزیر صنعت، معدن، تجارت به دفتر این مرجع تقلید در خیابان صفاییه قم رفت. در این دیدار نیز بر حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و مسکن توصیه و تذکراتی از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی  بیان شد و بر صداقت با مردم و بازگو کردن دردها و علاج ها توصیه کردند.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه هنوز گرانی وجود دارد، ابراز کرد: گاهی خرید یک کیلو میوه برای برخی خانواده‌ها دشوار است و اگرچه گزارشات شما امید آفرین و قابل تحسین می باشد اما هنوز گرانی در کف بازار وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر انسانی وظیفه خودسازی و خدمت اجتماعی برعهده دارد، اظهار داشت: همه ما و شما در برابر مردم و اجتماع مسؤول هستیم و باید از آنها درباره عملکرد خود بپرسید که آیا راضی هستند یا خیر؟

حضرت آیت الله نوری همدانی مردم را  ستون دین و اجتماع برشمرد و تصریح کرد: باید رضایت مردم را جلب کنیم، هر وقت مردم گفتند از زندگی خود راضی هستیم یعنی نظام اسلامی توانسته موفق عمل کند.

وی با گلایه از عدم ثبات قیمت در بازار اذعان کرد: باید قیمت اجناس در کل کشور به صورت یکسان و قابل تغییر باشد، توجه داشته باشید که نظام اسلامی باید رضایت مردم را محقق کند.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

وزیر صمت دولت سیزدهم پس از دیدار با مراجع، در هنگامه اذان ظهر و با حضور در مصلی قدس قم و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه با ابراز از آینده روشن خبر از مهار تورم در دولت مردمی داد و گفت: ما مشکلاتی در بخش‌های مختلف داریم، اما آمارها در تولید و اقتصاد نشان از حرکت رو به جلو است که این امر ایجاد اشتغال و کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

وی در دیدارهای نوبت عصر دیدار و گفت و گویی با برخی از نمایندگان طلاب و شماری از اعضای مجلس خبرگان رهبری داشت که همچون جلسات گذشته با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دولت آیت الله رئیسی در حوزه اقتصاد گفت: با واردات خودروهای اقتصادی مشکل کمبود در بازار خودرو برطرف خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد رمز حل ریشه ای مشکلات اقتصادی است، اگر این بخش شفاف شود امور کشور را می توان با مالیات اداره کرد و وابستگی به نفت قطع و رانت و سواستفاده ها از بین می رود.

فاطمی‌امین ادامه داد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد یکی از اولویت ها و اهداف دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف منابع، افزایش کیفیت و بهره وری تولید است.

وزیر صمت؛ از خبر خوش کنترل تورم تا شفافیت در بخش واقعی اقتصاد

اعضای خبرگان رهبری و علمای حوزه علمیه قم نیز شفافیت هزینه کرد و درآمد در بازار و بخش خدمات، قطع دلالی و رانت و واسطه گری از بازار، کیفیت اندک خودروهای داخلی و ضرورت شکسته شدن انحصار در بین دو شرکت خودروسازی داخلی، ساماندهی بازار بورس و تکمیل زنجیره تولید را مهمترین نیازهای اقتصاد کشور یاد کردند.

ارسال نظرات