۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۱۸۶۹۲
یادداشت؛

مرزبندی جهان اسلام با جبهه کفر و استکبار جهانی

مرزبندی جهان اسلام با جبهه کفر و استکبار جهانی
نظام اسلامی ایران از بدو تاسیس تاکنون بدون هیچ چشم داشتی همواره منادی وحدت جهان اسلام و خارج نمودن ملت‌های تحت ستم از زیر یوغ استکبار جهانی و توطئه‌های آنان بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و میهمانان شرکت‌کننده در هفتمین کنگره این مجمع، سیاست کنونی استکبار را پر رنگ کردن تفاوتها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام برشمردند و فرمودند: «تحریک و نقشه‌کشی برای جنگ شیعه و سنّی، عرب و عجم، شیعه با شیعه، و سنّی با سنّی که اکنون در برخی از کشورها مشاهده می‌شود، سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا است که باید در مقابل آن هوشیار بود».

مروری بر وقایع تاریخی آشکار می سازد که گسترش موج خشونت‌ها و درگيري ميان احزاب، گروه‌ها و مذاهب جهان اسلام، پروژه‌اي است كه از ديرباز توسط دشمنان سرسخت مسلمانان كليد خورده است. اين اتفاق گرچه ممکن است توسط برخي متعصبان ناآگاه و كج فهم وابسته به برخی فرق اسلامي موجود در جوامع اسلامی مانند عراق و یا پاكستان و افغانستان و لبنان بدان دامن زده ‌شود ولي شواهد قطعي و مسلم موجود حاكي از طراحي حساب شده نقشه شوم آن توسط سردمداران كفر و استکبار جهاني است.

زمان زیادی از افشاي يك سند صهيونيستي نمی گذرد که نشان داد اين رژيم مناقشه ميان اهل سنت و شيعيان را كمكي در بهبود روابط اين رژيم با اعراب دانسته و براي تسهيل اين امر تلاش مي‌كند.

زمانی که روزنامه الشرق قطر سند مذکور را که از يك مؤسسه مطالعاتي اسراييل به دست آمده بود و از سناريوی اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و عوامل پشت صحنه آن خبر میداد، افشا نمود، شاید در آن زمان توجه چندانی به ابعاد این توطئه نشد اما امروز که با تلاش گسترده رژیم صهیونیستی جهت بهبود روابط با اعراب در کنار گسترش اختلافات قومی مذهبی و حزبی در کشورهای عربی از جمله عراق مواجه می شویم بهتر به ابعاد این توطئه پی می بریم. سند ياد شده كه از مؤسسه مطالعات امنيت ملي دانشگاه تل آويو به دست آمده نشان مي‌دهد اگر تفرقه‌اي ميان شيعه و سني در منطقه نباشد امريكا از حضور خود در خاورميانه سودي نخواهد برد و مشكلات عديده‌اي پيش روي اسراييل قرار خواهد گرفت و گرفتاري‌هِاي فزاينده‌اي براي حضور امريكا در منطقه به وجود خواهد آورد.

سند ياد شده به همراه ده ها و صدها سند پيدا و پنهان ديگر هشداري براي تفرقه افكنان جهان اسلام است كه خواسته يا ناخواسته و بدون توجه به موقعيت‌ حساس زماني كه در آن به سر مي‌بريم با طرح موضوعات اختلاف‌انگيز و از آن بدتر اقدامات عملي جاهلانه در مسير كشتار و خونريزي، آب به آسياب دشمنان اسلام مي‌ريزند و دل استكبار جهاني را از اقدامات خويش شاد مي‌سازند.

نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تاکنون بدون هیچ چشم داشتی همواره منادی وحدت و عزت جهان اسلام و خارج نمودن ملتهای تحت ستم از زیر یوغ استکبار جهانی و توطئه های آنان بوده است؛ چنین سیاستی از آنجاکه هیچ گاه مورد پسند نظام سلطه نبوده، از این رو ایران را به دخالت در امور داخلی کشورها و تلاش برای حاکمیت عقاید تشیع در جهان اسلام نموده اند و حال آنکه به فرموده رهبر معظم انقلاب: «جمهوری اسلامی به عنوان پرچم برافراشته اهل‌بیت در مقابل نظام سلطه، معتقد است در دنیای اسلام هیچ خط فاصل مذهبی، قومی، فرقه‌ای و نژادی، حقیقی نیست و تنها خط فاصل برجسته و حقیقی، مرزبندی میان دنیای اسلام با جبهه کفر و استکبار جهانی است».

محمد ملک زاده

ارسال نظرات