۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۷۴۵

پژوهشگر آمریکایی در کربلا: اربعین در جهان نظیر ندارد

پژوهشگر آمریکایی در کربلا: اربعین در جهان نظیر ندارد
«سام کمپل» پژوهشگر آمریکایی است که برای تحقیق درباره زیارت میلیونی اربعین امام حسین(ع) به کربلا رفته است. او روز یکشنبه وارد این شهر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کمپل می گوید که برای شرکت در اربعین به کربلا آمده و درباره این مراسم می گوید:«برای شرکت در اربعین به کربلا آمده ام. این زیارت میلیونی نظیر ندارد و بزرگترین اجتماع عظیم انسانی محسوب می شود.

او افزود: من پژوهش های گسترده ای درباره گرم شدن کره زمین و نحوه مقابله با چالش های آب و هوای گرم دارم و متوجه شدم که آستان قدس حسینی در عراق نقش فعالی در امر مقابله با چالش های آب هوایی دارد به طوری که پروژه هایی را برای مبارزه با بیابان زایی در دستور کار دارد که می توان به پروژه های کشاورزی عظیم آنها نام برد.

این محقق آمریکایی با تمجید از فعالیت های آستان قدس حسینی برای مقابله با بیابان زایی و تغییرات آب و هوایی گفت: به نظر می رسد نهاد دینی آگاه کننده ترین نهاد باشد زیرا تلاش های مستمروموثری را از این نهاد دینی در طول سالهای عدیده دیده ام. کارهایی که این آستان در خصوص کشاورزی انجام داده، گام خوبی برای رهایی از بلایای مربوط به بیابان زایی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است./۹۸۸/

ارسال نظرات