۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۸۷۸۸
مولوی سلامی:

مردم استان سیستان و بلوچستان دلبسته به نظام اسلامی ایران هستند

مردم استان سیستان و بلوچستان دلبسته به نظام اسلامی ایران هستند
مولوی سلامی مردم استان سیستان و بلوچستان را مردمی دلبسته به نظام اسلامی ایران دانست و گفت: حضور پرشور مردم این استان در انتخابات های گذشته نشان دهنده این دلبستگی است.

به گزارش سروبس سیاسی خبرگزاری رسا، مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور دهمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم استان سیستان و بلوچستان را مردمی دلبسته به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حضور پر شور مردم این استان در انتخابات های گذشته نشان دهنده این دلبستگی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش های دشمنان در جهت فاصله انداختن میان مردم سیستان و بلوچستان و نظام جمهوری اسلامی گفت: بصیرت و آگاهی مردم این استان تا کنون این تلاشها را ناکام گذاشته است و میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات به نحوی است که معمولا این استان به لحاظ درصد مشارکت جزو رتبه های برتر در بین سایر استان های کشور است.

مولوی سلامی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان از جمله مرز خاکی طولانی با دو کشور، دسترسی به آبهای آزاد، کشاورزی چهار فصل استان و جوان ترین استان کشور بودن برشمرد و بر ضرورت توسعه اقتصادی، آموزشی، توسعه نهادهای مدنی و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد.

وی همچنین افزود: ظرفیت کشاورزی ویژه و چهارفصل استان سیستان و بلوچستان و حمایت واقعی از کشاورزان در بحث خرما، پنبه، موز، انبه و میوه های استوایی میتواند علاوه بر تامین بازارهای داخل به صادرات هم کمک کند.

مولوی سلامی ابراز داشت: استفاده از نیروهای انسانی متخصص در جوان ترین استان کشور یکی دیگر از ظرفیت های خاص این استان است که می توانند در سطح استان و سطح ملی نقش آفرینی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توسعه اقتصادی و آموزشی و توسعه نهادهای مدنی از ضرورت های اصلی استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی و تجهیز آنها و جذب نیروی انسانی و تو جه به آموزش و بومی گزینی حایز اهمیت است.

وی اظهار کرد: تغییر چهره حاشیه نشینی در چابهار، شیرآباد و کریم آباد زاهدان که عامل آسیب های اجتماعی متعدد هستند ضروری است.

مولوی سلامی بیان کرد: توجه ویژه به رفع مشکلات ایرانیان فاقد مدارک هویتی برای ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از پتانسیل های آنها به عنوان هموطن دارای اهمیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: با از ظرفیت های بادی سیستان و بلوچستان و بهره بردن از نعمت خدادادی خورشید از تامین انرژی های پاک و تامین و صادرات برق استفاده شود.

وی در خاتمه ضمن تشکر از زحمات سازمان های امنیتی، نیروهای مسلح و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در جهت ایجاد امنیت در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان از تلاشهای رئیس جمهور محترم و دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مردم و زنده کردن امید در جامعه تقدیر کرد و افزود: انجام سفرهای استانی باعث شده است مسئولان اجرایی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مردم مشکلات را با آنها در میان بگذارند و ان شاءالله این امر مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود.

ارسال نظرات