۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۱۸۷۸۱
آیت الله جنتی:

عمل به توصیه های رهبری سبب پیشرفت کشور می شود

عمل به توصیه های رهبری سبب پیشرفت کشور می شود
رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تداوم روحیه مردمی دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: راه برون رفت از مشکلات عمل به فرامین و توصیه های رهبری است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری و فرارسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حادثه ای عظیم در تاریخ و مظهر عشق به اهل بیت علیهم السلام است.

وی افزود: این گردهمایی عظیم نشان از زنده و فراگیرتر شدن پیام امام حسین در طول تاریخ خصوصاً عصر معاصر است و این پیام به مرز، جغرافیا، زبان و قومی محدود نمی شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمنان در یمن، سوریه و فلسطین شکست سختی خورده و به دنبال انتقام خود با به حاشیه کشاندن پیاده روی اربعین بودند که با تدبیر مرجعیت خنثی شد و لازم است دولت و مسئولان در تسهیل سفر زوار تلاش و تمام امکانات خود را برای رونق هر چه باشکوه تر اربعین بکار بگیرند.

وی ادامه داد: برهمه گروه های شیعی و مردمی از هر قوم و ملتی هوشیاری کامل در برابر توطئه های آمریکایی و رژیم صهیونیستی لازم است که اجازه ندهند برخی اختلافات به این حرکت عظیم ضربه ای وارد کند، از ملت و دولت عراق و مهمان نوازی و کرامت خود به زوار تشکر و قدردانی می کنم.

آیت الله جنتی با اشاره به عملکرد یکساله دولت سیزدهم اظهار کرد: در مدت یکساله دولت سیزدهم توانست در بخشی از مراحل توفیقاتی را کسب و آرمان های امام خمینی (ره) را برجسته کند همچنین در حوزه بهداشت و کرونا موفقیت خوبی کسب کردند.

وی افزود: در حوزه سیاسی ارتباط با کشورهای همسایه را شاهد بودیم و در ارتباط با مردم رفتار مناسبی با مردم و به دور از اشرافیت را از دولت مشاهده کردیم که امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

آیت الله جنتی مسئله اقتصاد و معیشت را اولویت اول کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت دولت ضمن توجه به مشکلات جاری چند اصلاحات اساسی را در نظام بانکی و ایجاد تحول در ساختار بودجه و نظام مالیاتی داشته که باید بیش از پیش در آن شتاب کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری راه برون رفت از مشکلات را عمل به فرامین رهبری دانست و تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات کشور توجه به توصیه های رهبری است که فرمودند نیازهای کشور را معطوف به برجام و روابط با کشورهای غرب نکنید.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب توصیه کردند از شرطی کردن اقتصاد به مذاکرت پرهیز کنید، ابراز کرد: حضور دولت و مسئولان در میان مردم از دیگر توصیه های رهبری بود که مایه دلگرمی ملت خواهد شد، هرگاه به توصیه های رهبری عمل کردیم پیشرفت و هرگاه غافل شدیم عقب گرد داشتیم.

آیت الله احمد جنتی با اشاره به توطئه های دشمنان نظام اسلامی اظهار کرد: در طول سال های پس از انقلاب کشور با حوادث بزرگی رو برو شده است، ترور دانشمندان، فتنه 88 و تحریم ها هر کدام برای از بین بردن هویت یک ملت کافی بود اما به برکت ولی فقیه تمام توطئه های دشمنان خنثی شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان اذعان کرد: امروز در سایه توصیه های ولی فقیه شاهد رشد در شاخه های نظامی و هسته ای هستیم و اگر در سایر شاخه ها از جمله اقتصاد به فرامین رهبری عمل شده بود امروز با مشکلات کمتری روبه رو بودیم.

ارسال نظرات