۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۸۴۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روابط بین الملل به سود انقلاب اسلامی در حال دگرگونی است

روابط بین الملل به سود انقلاب اسلامی در حال دگرگونی است
آیت الله کعبی با بیان اینکه دشمن جنگ کلاسیک نظامی را تبدیل به جنگ نرم و امنیتی کرده است، گفت: روابط بین الملل به سود انقلاب اسلامی به سرعت در حال دگرگونی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه حجتیه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در پرتو علم برخاسته از نورانیت اهل بیت و علم توحیدی و نگاهی ژرف توانست شکست ظاهری را به پیروزی تبدیل کند، گفت: عمه سادات انفعال را به فعالیت، ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در ماجرای کربلا مدیریت بحران را به نحو احسن انجام دادند.

وی افزود: امروز به فضل الهی پرچم آموزه های اهل بیت و مکتب اهل بیت (ع) به برکت مکتب عاشورا و تدوام راه عاشورا در انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جهانی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز پرچم انقلاب با اقتدار، معنویت و بصیرت توسط رهبر معظم انقلاب برافراشته شده است، اظهار داشت: پیش بینی حضرت زینب (س) در مورد عاشورا و پیام عاشورا تحقق پیدا کرده و اربعین رسانه حسینی و بستر ساز تمدن اسلامی است.

آیت الله کعبی با تشریح تاریخ حوزه علمیه تصریح کرد: ریشه تاریخی حوزه های شیعی به تاسیس اولیه توسط نبی مکرم اسلام (ص) برمی گردد و اگر حوزه های علمیه شیعه نبود اصلاً سنت رسول الله ماندگار نمی شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه ای که در عصر رسول الله تاسیس شد در دل جهاد و مبارزه شکل گرفت، ادامه داد: فقاهت از دل آیه نفر و مبارزه برخاسته و پیوند عمیقی بین جهاد و فقاهت و مبارزه و عمل است.

وی علم و عمل در مکتب اسلام ناب محمدی را آمیخته با هم دانست و خاطرنشان کرد: علم و عمل جدای از میدان مبارزه و جهاد و قابل تفکیک نیست و اینگونه نیست که تمام عمر درس بخوانند و در گوشه ای منزوی زندگی کنند و کاری به اوضاع سیاسی و اجتماعی امت نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه علمیه در دل مبارزه و جهاد پرورش یافته است، عنوان کرد: تربیت مکتب رسول الله، امیرالمومنین و حسنین علیهم السلام است که مکتب آنها علم، جهاد، بصیرت و حضور در صحنه می باشد.

آیت الله کعبی حوزه امام صادق را حوزه انقلابی برشمرد و اظهار داشت: حوزه امام صادق (ع) حوزه علم و جهاد و تداوم راه امام حسین (ع) است، حوزه اهل بیت(ع) حوزه تفکیک ناپذیری دین از سیاست است.

وی با اشاره به نفاق در عصر غیبت خاطرنشان کرد: نفاق در عصر غیبت بسیار پیچیده است لذا کسی که مکتب اهل بیت (ع) را خوب بشناسد و در میدان حضور داشته باشد ثوابش از هزار شهید بدر و احد بیشتر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عصر انقلاب اسلامی به سر می بریم، تصریح کرد: حوزه های ما نمی توانند بی تفاوت نسبت به انقلاب و اثر آن در جهان باشند، انقلاب اسلامی آموزه ها و مکتب اهل بیت را از انزوا خارج کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظریه تمدنی باید در حوزه های علمیه تدریس شود، خاطرنشان کرد: طراح نظریه تمدنی امام راحل بودند و پرچم دار آن رهبری است و این نظریه از جهاد اصیل و اسلام شناسی درست براساس آموزه های اهل بیت (ع) برخاسته است.

وی علم و فناوری را از شاخص های تمدن سازی برشمرد و اذعان کرد: در همه عرصه های پزشکی، کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان زیرساخت های ایران بگونه ای پیشرفت کرده که اقتصاد ما به رتبه چهاردهم دست یابد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه اوایل انقلاب هیچ چیزی نداشتیم، اظهار کرد: امروز موشک های نقطه زن و پهپادهای راهدار گریز به گونه ای عرصه را بر آمریکا و صهیونیسم بین الملل تنگ کرده که صدای عجزشان از مقابله نظامی با ایران اسلامی بلند شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جنگ کلاسیک تمام عیار علیه ایران را تمام شدنی دانست و ابراز کرد: دشمن جنگ کلاسیک نظامی را تبدیل به جنگ نرم و امنیتی کرده است.

وی با اشاره به نقش ماموریت حوزه علمیه در تمدن سازی تصریح کرد: ماموریت حوزه نظریه پردازی دینی مطابق با مقتضیات زمان و پشتیبانی از نظریه اسلامی است، ما در حوزه های علمیه نیازمند اجتهاد تمدن ساز و جامعه پرداز هستیم.

آیت الله کعبی با تشریح این نکته که روابط بین الملل به سود انقلاب اسلامی به سرعت در حال دگرگونی است، خاطرنشان کرد: امروز اروپا به نفت و گاز ما نیاز دارد، آینده اروپا و آمریکا بدون نفت و گاز محور مقاومت و منطقه و جمهوری اسلامی آینده تاریکی است لذا آن ها به برجام بیشتر از ما نیاز دارند.

ارسال نظرات