۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۱۸۳۶۸

بیانیه آیت الله کعبی در پی ناآرامی های اخیر عراق

بیانیه آیت الله کعبی در پی ناآرامی های اخیر عراق
آیت الله کعبی با صدور بیانیه ای در پی ناآرامی های اخیر در عراق مردم را به آرامش، اخلاق مداری و عدم تعرض به حقوق، اموال، نهادهای عمومی و حقوق مردم دعوت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پی ناآرامی های اخیر در عراق بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالى:

وَٱتَّقُواْ فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً ۖ وَٱعْلَمُوٓاْ أَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلْعِقَابِ

و بترسيد (و حفظ كنيد خود را) از فتنه‌اى كه تنها دامنگير ستمگران شما نمى‌شود، (بلكه همه را فرا خواهد گرفت.) و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است.

آنچه در عراق عتبات عالیات در این روزهای تشدید خطرناک ناآرامی‌ها  (به هر دلیلی) می‌گذرد، همه کسانی که امور مسلمانان برای آنها مهم است را نگران می کند. به‌ ویژه که حفظ جان بیگناه شیعیان امیرالمومنین علیه السلام از ضروریات است.

از این منظر و از موضع مسئولیت شرعی، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به راه حل مسالمت آمیز وبه آرامش و امنیت فراگیر پایبند باشند و از گزینه قانونی و متمدنانه ای که در دسترس همگان است در مدیریت اختلافات، و حل مشکلات  پیروی کنند و دستورالعمل‌های مرجعیت را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهند.

مرجعیت سپر ایمن و حامی و هادی امت با تاكيد بر وحدت و وفاق و ترك تفرقه و دفع نزاع و دشمني و نفرت و لزوم انسجام اجتماعي و تدبير و مشورت و تقوا در هر شرايطي براي رسيدن به مهمترين مصالح کشور و مردم و جلوگیری از فساد عمومی هستند.

با توجه به این موضوع از همه کسانی که نفوذی از طریق رسانه های هدفمند دارند یا قدرتی در روشنگری یا تصمیم گیری مناسب یا  حل مشکلات  دارند می خواهیم که برای حل اختلاف و مشکل مداخله کرده و خلاء رسانه ای موجود را با تمام توان و ظرفیت پوشش دهند.

شکی نیست که ایجاد سازش بین گروههای متنازع از شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام بهتر از عامه نماز و روزه است و گنجینه عمل صالح است. از فرمایش رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حجه الوداع غافل نشویم که فرمودند: خون و مال شما برای شما حرمت دارد به همان اندازه که امروز شما حرمت دارد. در این ماه شما در این سرزمین شما، آیا ابلاغ نمودم؟ پس حاضران به گوش غایبان برسانند.»

برای ابلاغ این پیام نبوی در حجة الوداع همه شما را به پنج نکته زیر دعوت می کنیم:

1_ دعوت به آرامش، اخلاق مداری و عدم تعرض به حقوق، اموال، نهادهای عمومی و حقوق مردم.

2_ استناد به عقل و توافق بر امور مشترک برای استقرار صلح و امنیت و جلوگیری از خشونت و نهی از حمل و استفاده از سلاح در درگیری های جاری. هر شیعه ای که از امیرالمؤمنین علیه السلام پیروی می کند باید از وحدت و همبستگی پیروی کند و فرصت را از چنگ دشمنانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند از دست در بیاورد.

3- دفع فتنه و شر و وسوسه یِ شیطانِ در کمین برای ایجاد ناآرامی و غارت و دزدی و فتک و قتل و خیانت و قتل و تعرض به بیگناهان و دامن زدن به اختلاف و اختلاف و درگیری بین فرزندان کشور و مردمِ شیعیان امیرالمومنین علیه السلام.

4_ واجب است حرمت زیارت اربعین رعایت شود و همچنین حفظ امنیت آرامش خاطر زائران و متمرکز شدن بر خدمت به ایشان و دوری از آسیب هایی که موجب هتک حرمت شعائر حسینی می شود، ضروری است.

5_ باید تلاش ها  بیشتر شود و تمام توان وظرفیت  و همه  امکانات خویش را صرف مقابله با شر مطلق آمریکای جهانخوار و بیرون راندن آن از عراق مقدسات و شهدا شود؛ چرا که این آمریکاست که زمینه ساز فتنه و شر در عراق و همه کشورهای اسلامی است.

و الله من وراء القصد

۸ شهریور ۱۴۰۱

قم المقدسة

الاقل عباس الکعبی

ارسال نظرات