۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۶۷۳۲
آیت الله کعبی:

غرب با ترویج بی بند و باری به دنبال محو کردن الگوی زن اسلامی است

غرب با ترویج بی بند و باری به دنبال محو کردن الگوی زن اسلامی است
نماینده خبرگان با اشاره به اینکه زن در عرصه های اقتصادی می تواند حضور پیدا کند، گفت: غرب الگوی زن اسلامی را می خواهد با ترویج بی بند و باری از ما بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار بانوان فعال حوزه فرهنگ و اقتصاد گفت: از عمق جان مظلومیت زنان را درک می کنیم و جایگاه زن در منظومه حقوقی اسلام ویژه است.

وی با بیان اینکه زن می تواند محور رشد و تعالی خانواده شود، افزود: خانواده هم واحد بنیادین و هسته مرکزی رشد و پیشرفت جامعه است که مدیریت خانواده بر پایه مهر و محبت بر عهده زن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند می فرماید شما را از یک زن و مرد آفریدیم، عنوان کرد: کانون مهر و محبت با مادر است و اگر می گویند ریاست خانواده با مرد است به معنای خدمت به خانواده است نه مرد سالاری و خشونت در خانواده.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اسلام کلمه شریک زندگی را برای زن کم می داند و اسلام می گوید زن و مرد یک جان هستند در دو بدن «هن لباس لکم و انتم لباس لهن» و در اسلام همچنین حضور زن در اقتصاد حداقلی نیست و حداکثری است و زن می تواند در همه میدان های اقتصادی حضور پیدا کند.

آیت الله کعبی با تشریح این نکته که غرب از زن و کودک به عنوان نیروی ارزان کار استفاده کرده است، اظهار داشت: در میدان دوم در میدان توسعه و در گام سوم به زن گروی و فمینیسم به معنای استغنای از زن استفاده کردند و زن را از نعمت بزرگ مادری محروم و تبدیل به یک کالا کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در اسلام مرد باید در خدمت زن باشد و امور خانواده را تامین کند و اگر زن فعالیتی اقتصادی هم داشته باشد ثمره اش برای خودش است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه زن می تواند آمیخته ای از علم و ایمان، عقلانیت و معنویت و مهر و محبت و رحمت و تربیت و کار و اشتغال و تربیت اجتماعی را در کنار حشمت و عفت در خود جمع کند، تصریح کرد: غرب الگوی زن اسلامی را می خواهد از ما با ترویج صرفا بی بند و باری بگیرد.

ارسال نظرات