۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۷۱۶۱۳۹
آیت الله کعبی:

اربعین، رسانه حسینی برای جهانی سازی نهضت اسلام است

اربعین، رسانه حسینی برای جهانی سازی نهضت اسلام است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار را باید با الگو برداری از نهضت حسینی از بین برد، گفت: براساس مکتب حسینی می توانیم سنگرهای کلیدی جهان را فتح کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران حسینی منطقه گلستان اهواز با اشاره به تبیین نهضت حسینی گفت: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی است و رهبر معظم انقلاب پرچم دار نهضت امام حسین (ع) در عصر ما هستند.

وی با بیان اینکه ثبات قدم و استقامت در زیر پرچم انقلاب حضور در خیمه حسینی است، ابراز کرد: سنت های الهی استثناء پذیر نیست و تحقق پذیر است و تفاوتی در انسان صدر اسلام و عصر ظهور ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان تفسیر آیه «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» اظهار کرد: هدایت همیشگی بوده و عصر غیبت و غیر آن را شامل نمی شود و اگرچه هدایت به زور و بگیر و ببند محقق نمی شود اما قوانین برای ایجاد نظم اجتماعی لازم است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه نمی توان جامعه را بدون قوانین الزامی اداره کرد، افزود: یکی از شاخصه های حکمرانی اقتدار است حتی لیبرال ترین حکومت ها اگر در اعمال حکمرانی اقتدار خود را از دست بدهند، متزلزل می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نگاه امید و الهام بخش در عصر غیبت را نگاه منطبق با سنت هالی الهی برشمرد و تصریح کرد: نباید فقط به فکر علامت ها و نشانه های ظهور باشیم و فکر کنیم امام عصر همه کارها را باید انجام دهند بلکه ظهور متوقف بر حرکت و عمل ما است.

وی رمز عملیات ظهور را «یاحسین» عنوان کرد و ادامه داد: امام تکیه به کعبه می دهد و با نگاه فطرت و انسانیت به زبانی که همه جهانیان بدانند خود را معرفی می کند و آنجا ندای یا لثارات الحسین را به زبان می آورند یعنی اگر حرکت جامعه حسینی شد امام زمان هم ظهور می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگاه جامع به نهضت حسینی خاطرنشان کرد: تفسیر نهضت حسینی باید بر پایه اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد، نهضت حسینی عصاره و خلاصه اسلام است که در آن باید تفسیر الهام بخش و هویت ساز به جای تفسیرهای رمزآلود، غیبی و اسرا آمیز داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در کجای نهضت حسینی هستیم و تکلیف امروز چیست، عنوان کرد: تفسیر گذشته نگرانه فقط فضایلی است اما تفسیر تکلیف محور تفسیر مکتبی است که جامعه را زنده و از آن مکتب می سازد.

آیت الله کعبی قیام اباعبدالله الحسین را برای اصلاح ساختار و زنده نگه داشتن دین الهی و ولایت الله برشمرد و افزود: امام حسین (ع) برای برپایی حاکمیت الهی و احیاء ولایت الله به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه بیداری انسان ها بر پایه مکتب حسینی و فطرت انسانها را شدنی دانست و اظهار کرد: ما بر اساس فطرت انسان و مکتب حسینی می توانیم سنگرهای کلیدی جهان را فتح کنیم و اربعین رسانه حسینی برای نهضت جهانی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نهضت حسینی همچنان می تواند بر علیه طاغوت انقلاب ساز باشد، ابراز کرد: طاغوت اکبر و شیطان بزرگ یعنی آمریکا و صهیونیسم بین الملل را باید براساس نهضت حسینی از بین برد.

ارسال نظرات