۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۸۰۶
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

احیای حقوق عامه، مصداق روشن امر به معروف/ در مساله حجاب باید غرب را به چالش کشید

احیای حقوق عامه، مصداق روشن امر به معروف/ در مساله حجاب باید غرب را به چالش کشید
نماینده خبرگان احیای حقوق عامه را مصداق روشن امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: مبنای برخورد با بی حجابی در قانون مجازات از احکام شرعی نشأت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، امروز سه شنبه در دیدار دکتر هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هیات همراه، نکات مهمی درباره این دو فریضه الهی خطاب به مسؤولان و نیز اهمیت مقوله حجاب بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت برخورد با بی حجابی در سطح جامعه به عنوان یک منکر، گفت: حجاب و عفاف پیشانی بحث امر به معروف و نهی از منکر و مسئله ای اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر تبدیل به یک ابزار براندازی از طریق دشمن شده است لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در این زمینه با منابعی که در اختیار داریم باید تهاجمی عمل کرده و اندیشه های غربی را به چالش بکشیم.

آیت الله کعبی افزود: مطالبه از نهادها حرکت خوبی است، اما جنبه های ایجابی و الگویی زن پاکدامن و با حجاب ایرانی را باید در سطح جامعه و بین الملل مطرح کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به احیاء حقوق عامه ابراز کرد: بایستی در این زمینه از ظرفیت قوه قضاییه در احیاء امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، احیاء حقوق عامه جز وظایف ذاتی قوه قضاییه است و مصداق روشن احیاء حقوق عامه، امر به معروف و نهی از منکر است هرچند قوه قضاییه باید در آخرین مرحله ورود کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: از مسلمات مباحث فقهی است که اگر کسی اصرار بر صغیره کند یا مرتکب کبیره شود باید تعزیر گردد و این تعزیر یعنی نظام می تواند برخورد کند و لذا مبنای برخورد با بی حجابی در قانون مجازات از این حکم نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به امر به معروف و نهی از منکر دارد، تصریح کرد: برای فعال تر شدن دولت در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید ارتباط برون سازمانی خود را با همه نهادهای دولتی افزایش داده و هم افزایی کنیم و از ظرفیت آنها بهرمند شویم همچنین اتاق های اندیشه ورزی ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های رسانه ای نیز به خوبی بهره بگیریم.

آیت الله کعبی احیاء امر به معروف و نهی از منکر را امری فرا دولتی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید هسته هوشمند و شبکه فعال در سطح کشور در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کنیم و این شبکه توان فرا دولتی شدن را دارد.

نماینده شورای عالی حوزه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تذکراتی نسبت به ورود رسانه ای به مقوله برخورد با بی حجابی، بر لزوم اتخاذ مواضع هوشمندانه در این زمینه تاکید و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونگذار نیست؛ قانون را یا دولت در قالب لایحه و یا مجلس در قالب طرح پیشنهاد می دهد و اظهار نظرها و برداشت های شخصی اگرچه قابل قبول اما تا زمانی که مبدل به قانون نشده باشد رسانه ای کردن بر خلاف قانون فعلی که اجرای آن لازم است می باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
من چادری هستم ولی باید قیمت چادر رو یه کم بیارن پایین من خیلی ها رو میشناسم به خاطر گرونی چادر مشکی چادر پوشیدن رو کنار گذاشتن
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کار فرهنگی و امربه معروف و نهی از منکر رو باید از مدرسه شروع کرد و بچه ها رو علاقه مند کرد به حجاب
البته با نیروی مناسبش
خیلی از معلم ها خودشون نیاز به تذکر دارن ...
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
تا برای تامین ارزان ملزومات حجاب اسلامی کاری نکنند امر به معروف و نهی از منکر در مسئله حجاب فایده ای ندارد ، کم کم با حجاب ها یا خانه نشین می شوند یا کم حجاب و ... . قصد یک عده در خارج از کشور و داخل کشور هم همین سوق دادن مردم به سمت کم حجابی ، بد حجابی و بعد بی حجابی است ، که در واقع نتیجه اش می شود بی دینی.
1
0