۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۱۸۷۹۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

درخشش طلاب لرستانی در چهارمين جشنواره بين المللي قرآن و عترت

درخشش طلاب لرستانی در چهارمين جشنواره بين المللي قرآن و عترت
عزیزی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در این جشنواره طلاب لرستانی خوش درخشیدند.

سمیه عزیزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، بیان داشت: چهارمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم بصورت استانی و کشوری ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر، طلاب خواهر و فرزندان ایشان به اجرا گذاشته شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه طلاب ‌خواهر حوزه علمیه استان در این جشنواره ‌خوش ‌درخشيدند، افزود: 14 نفر از طلاب لرستان در رشته های مختلف موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد طلبه در رشته هاي تفسير، حفظ، ترتيل، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه حائز رتبه ‌های اول تا سوم‌کشوری شدند.

عزیزی به نقش موثر و بی‌نظیر کلام الله مجید و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری انسان ها و خانواده‌ها به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان که به اقتضای فطرت الهی خود مستعد پذیرش بینش‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی می‌باشد، اشاره کرد و گفت: این مهم حقیقتی اثرگذار و انکار‌ناپذیر و تامل بر انگیز است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان بیان کرد: ایمن‌ بخش‌بودن ‌آموزه‌های ‌قرآن در برابر آفات مخرب فرهنگ مهاجم و پیشگیری از لغزش‌های عقیدتی و تربیتی از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که در اصلی‌ترین منابع تفکر اسلامی یعنی قرآن کریم، سنت تابناک نبوی بر لزوم تربیت قرآنی خانواده‌ها بخصوص در دوران کودکی و نوجوانی و جوانی تاکید و تصریح شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره های قرآنی در راستای توسعه‌ فرهنگ‌ قرآنی همراه با ایجاد ‌نشاط ‌اجتماعی در جامعه مؤثر است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات