۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۱۸۸۵۹

زائران برای تهیه بلیت اتوبوس به مقصد مرز های عراق با نرخ مصوب صف کشیده‌اند

زائران برای تهیه بلیت اتوبوس به مقصد مرز های عراق با نرخ مصوب صف کشیده‌اند
با وجود تلاش مسؤولان برای عرضه بلیت اتوبوس با قیمت مصوب، به دلیل محدودیت ناوگان مسافری، این بلیت‌ها به دست افراد نمی‌رسد و زائران برای رفتن به سوی مرزها باید ساعت‌ها در پایانه‌های مسافربری از جمله ترمینال غرب منتظر بمانند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بیشتر زائران اربعین از طریق مرزهای مینی عازم عراق می‌شوند که در روزهای اخیر برخی از زائران در سامانه فارس من از نبود بلیت اتوبوس از طریق سایت‌های اینترنتی یا حتی بالا بودن قیمت آن در برخی از پایانه‌های مسافربری گلایه داشتند.

امروز در حالی که ۱۱ روز تا اربعین حسینی باقی مانده است و همچنان بسیاری از زائران سفر خود را آغاز نکرده‌اند، پایانه‌های مسافربری مملو از جمعیت شده است و زائران برای تهیه بلیت اتوبوس با نرخ مصوب صف کشیده‌اند. یکی از عرضه نشدن بلیت از طریق سایت‌های فروش بلیت می‌گوید و دیگری درباره بالا بودن هزینه‌ها. آن طرف هم تاکسی‌هایی منتظر زائرانی هستند که از خرید بلیت اتوبوس ناامید شدند.

برخی از زائران بیش از سه روز است که هر روز به پایانه مرزی آمده‌اند، اما موفق به خرید بلیت اتوبوس نشده‌اند. با این وجود، به گفته داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روزانه ۸۰ هزار زائر با ناوگان جاده‌ای به پایانه های مرزی اعزام می‌شوند. (گفت‌وگوی فارس با این مسئول را اینجا بخوانید)

اما آن طور که به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای زائر و تقاضا برای تهیه بلیت اتوبوس، این تعداد از ناوگان جاده‌ای پاسخگوی نیاز زائران نیست. این امر در حالی است که به گفته مسؤولان ستاد اربعین حدود ۹۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌های کشور در اختیار سفر اربعین قرار گرفته است و از شهرهای مختلف به سمت مرزها زائران را جابجا می‌کند.

در ادامه تصاویری از انتظار امروز زائران متقاضی بلیت اتوبوس اربعین در ترمینال غرب تهران را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات