۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۸۸۷۲

گرما و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی

گرما و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نگرانی ویژه ما برای راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۱، گرما و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، در مصاحبه با رادیو اربعین، با بیان اینکه در روز دوشنبه به همراه وزیر بهداشت از مرز شلمچه و مهران بازدید میدانی داشتیم، اظهار کرد: خوشبختانه تیم‌های عملیاتی، فوریت‌های پزشکی و نیروهای درمانی در نقاط مشخص شده در پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند و با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در روزهای آتی، تمام تیم‌های ما تا روز پنجشنبه مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خواهند پرداخت.

 این مقام مسئول در ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه آنچه که گرمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی در مراسم اربعین حسینی امسال برای ما نگران کننده است، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب به زوار تاکید می‌کنیم که به توصیه‌های مرتبط با این مسئله توجه کنند. از جمله این که لباس خنگ و نخی همراه داشته باشند، حتماً یک کلاه، چتر و یا چفیه همراه داشته باشند که  آفتاب مستقیم با آنها برخورد نکند، مایعات سرد در طول سفر استفاده کند و تا آنجا که امکان دارد در معرض گرما و آفتاب قرار نگیرند.

میعادفر با تاکید بر اینکه زائران حتماً از وسایل شخصی و فردی خود استفاده کنند، گفت: هر کدام از زائران یک لیوان شخصی برای نوشیدنی به همراه داشته باشند. نگرانی ما در بحث گرمازدگی بیشتر مربوط به زمان عبور از مرز تا زمان سوار شدن به اتوبوس برای سفر به نجف و کربلا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسیر نجف تا کربلا با توجه به حضور گسترده موکب‌ها و وجود امکان استراحت زائران، نگرانی ما در این مسیر در ارتباط با گرمازدگی زائران کمتر است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات