۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۱۸۸۷۹
حجت الاسلام توحیدی:

برای گسترش اسلام باید نگاهمان جهانی باشد

برای گسترش اسلام باید نگاهمان جهانی باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام توحیدی گفت: اگر بخواهیم که اسلام جهانی شود باید همین نگاهی جهانی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام توحیدی امروز در کارگاه 2 روزه آموزشی «مصباح منیر 4» با موضوع «سواد تقریب» که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان روانسر با حضور روحانیون و طلاب اهل سنت شهرستان های پاوه و کرمانشاه و روانسر برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: آینده جهان در دست چه کسانی است؟ اگر ما به این مسئله جهانی فکر کنیم آن زمان در نحوه زندگی مان تاثیر فراوانی خواهد داشت.

حجت الاسلام توحیدی گفت: امروزه مسیحیان یک نگاه و برنامه جهانی دارند، ابرقدرتها از موضع خود یک نگاهی جهانی به مسائل دارند.

این استاد حوزه افزود: آمریکایی ها می گویند می خواهیم که در جهان یک نظم نوین را ایجاد کنیم که در راس آن نیز آمریکایی ها می خواهند خودشان باشند.

وی با اشاره به اینکه مسیحی ها معتقد هستند که جهان در نهایت توسط دین مسیحیت مدیریت خواهد شد، تصریح کرد: یهود و اسرائیل به دنبال این هستند که بنی اسرائیل و قوم یهود جهان را اداره کنند، سازمان صهیونیسیم بر این باور است که قوم بنی اسرائیل و یهود، قوم برتر در جهان هستند و باید بر کل جهان حکومت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: با این وجود یهودی ها تلاشی برای یهودی شدن مردم جهان ندارند ولی به جای آن به دنبال نفوذ در کشورها هستند تا مدیریت تمام جهان را در دست بگیرند.

حجت الاسلام توحیدی گفت: بنابراین تشکیل کشور نامشروع اسرائیل آغازی بر این برنامه صهیونیست ها و یهودی هاست، یهودی ها در کتاب عبری شان معتقد هستند که حضرت مسیح خواهد آمد و حاکمیت بنی اسرائیل را بر جهان تحقق می بخشد.

وی اضافه کرد: البته این مسیحی که در قرآن از ایشان نام برده شده را قبول ندارند و بر سر این مسئله با مسیحیان همواره دعوا دارند.

این محقق و پژوهشگر دینی افزود: مسیحی ها به دنبال این هستند که آیین و دین شان جهانی شود، یهودی ها در تلاش هستند که قوم یهود اداره جهان را در دست بگیرد ولی قرآن می فرماید خدا پیامبرش را با دین حقش فرستاد که این دین را بر تمام ادیان غالب کند.

حجت الاسلام توحیدی گفت: پیامبر (ص) به ما مسلمانان وعده داده است که اسلام جهانی خواهد شد، البته وعده داده اند که حضرت مسیح (ص) خواهند آمد، ولی دین اصلی در جهان، همان شریعت اسلام است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما مسلمانان باید به دنبال جهانی شدن اسلام باشیم همانطوری که مسیحی ها و یهودی به دنبال جهانی ساختن دین خود هستند.

این پژوهشگر دینی گفت: امروز مسیحی و اسرائیلی در این زمینه در حال کار کردن می باشند و به دنبال افزایش قدرت جهانی شان هستند.

وی ادامه داد: امروز یهودی ها نفوذی های بسیاری در کشورهایی اسلامی دارند و در ایران نیز بسیار برای نفوذ تلاش می کنند و مسیحی ها هم همین گونه در بین مسلمین کار می کنند که دین شان جهانی شود.

حجت الاسلام توحیدی گفت: مسیحی ها با یهودی ها با هم مشکلات بسیاری دارند زیرا معتقد هستند که یهودی ها حضرت مسیح (ع) را به صلیب کشیده اند لذا کینه شدیدی از یهودی ها داشتند.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: حدود نیم قرن گذشته بود که با برگزاری یک کنفرانس زمینه ای برای حمایت آمریکایی ها از یهودی مهیا شد تا دشمنی مسیحی ها با یهودی ها کمرنگ شود و هدف غایی از این کنفرانس این بود که کدورت مسیحیان جهان از یهودی ها از بین برود.

حجت الاسلام توحیدی گفت: آنانی که به دنبال قدرت جهانی هستند سعی می کنند که اتحادیه هایی را بین خود ایجاد کنند همانند آمریکا که 50 ایالت دارد که در واقع همه این پنجاه ایالت، یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: در مقابل این جریان، شوروی سابق که با آمریکا رقابت داشت 15 جمهوری را بنام اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مقابل این کار شوروی کشورهای اروپایی پیمان «ناتو» را ایجاد کردند و در مقابل شوروی هم پیمان «ورشو» را ایجاد کردند، از سوی دیگر اروپایی ها در مراحلی به دنبال این بوده و هستند که در مقابل آمریکا قرار بگیرند و در این میان اتحادیه اروپا را تشکیل دادند و برای اینکه ارتباط شان با هم بیشتر بشود ویزای شینگن را ایجاد کردند تا بتوانند بیشتر با هم متحد باشند.

حجت الاسلام توحیدی بیان داشت: در مقابل مسلمان دو قدرت بزرگ داشتند، یکی ایران فعلی و دیگری امپراطوری عثمانی، بنابراین دشمنان این دو کشور را تجزیه کردند و به تدریج قدرت مسلمانان را تضعیف نمودند و در زمانی ایرانی ها و عثمانی ها را در مقابل همدیگر قرار دادند و در این بین بسیاری از مسلمانان در خواب بودند و الان هم خیلی از مسلمان در خواب هستند.

این پژوهشگر دینی افزود: زمانی برای اینکه به بهترین وجه ممکن مسلمانان را تجزیه کنند روی قومیت ها تاکید کردند زمانی روی زبان، نژاد و مذهب تاکید کردند تا مسلمانان بیشتر روی قومیت شان تعصب داشته باشند تا دین شان، لذا علما باید این اتفاقات و دام های دشمنان را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

حجت الاسلام توحیدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم که اسلام جهانی شود باید همین نگاهی جهانی را داشته باشیم./1400/

ارسال نظرات