۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۱۸۸۸۴
فرزند رفت؛ پدر هم برود!

گشتی برای ارشاد مدیران

گشتی برای ارشاد مدیران
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از واکنش آیت الله رئیسی درباره خروج فرزند یکی از مسؤولان از کشور به قصد ادامه تحصیل خبر داد که از فعال بودن گشت ارشاد مدیران خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توییتی از حساسیت آیت الله رئیسی نسبت به درخواست خروج فرزند یکی از مسؤولان از کشور خبر داد. او نوشت: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع ‌ رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»

خوشبختانه فعال شدن گشت ارشاد مدیران در دولت سیزدهم یکی از وعده‌های قاطعانه آیت الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی بود. تحقق این وعده با رسیدگی فوری و قاطعانه در پرونده‌های فسادی که حاصل و نتیجه دولت لیبرالی و غرب زده حسن روحانی بود، خود را بیش از پیش نشان داد. اخبار متعدد دیگری هم که حاکی از فعال بودن دستگاه‌های امنیتی در رسیدگی به پرونده مفسدین اقتصادی مختلف نیز وجود دارد، می‌توان نویدی بر فعال شدن گشت ارشاد مدیران باشد.

رویکرد جدید دولت سیزدهم در مراقبت و پیگیری از پیش‌آمد مفاسد مختلف اقتصادی و امنیتی، ستودنی است. حتی در زمانی که شایعاتی درباره دو تابعیتی بودن دکتر زاهدی وفا و یا حضور پسرش در یکی از کشورهای اروپایی مطرح شد، برخی اذعان می‌کردند که این مسأله باید از رأی اعتماد به او جلوگیری کند؛ اما تمام این ادعاها در حالی مطرح می‌شد که دکتر زاهدی وفا اصلاً فرزند پسری ندارد که در خارج از کشور سکونت داشته باشد. پاسخ دولت نسبت به این شایعات و توجه و پیگیری آن‌ها نشان می‌دهد که نظر مردم نسبت به انتصاب مسؤولان نیز، قابل احترام است؛ اما دریغ از ذره‌ای توضیح یا ابهام زدایی از سوی مسؤولان لیبرال دولت قبل!

شایان ذکر است خروج فرزندان مسؤولان از کشور فارغ از بار مفاسد اقتصادی که می‌تواند بیافریند، زمینه و بستر مناسبی برای سوء استفاده از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه است. آن‌ها می‌توانند با شگردها و ترفندهای مختلف، فرزندان مسؤولان را در دام‌های امنیتی بیندازند و پدران آن‌ها که مسؤولیت‌های مختلفی دارند را تبدیل به یک جاسوس یا عامل نفوذی در دستگاه حاکمیت کنند. از این رو بارها فعالان حزب اللهی نسبت به خطراتی که حضور فرزندان مقامات در خارج از کشور دارد، هشدار داده‌اند.

گفتنی است دولت تدبیر و امید از جمله دولت هایی بود که می‌توان آن را رکورددار حضور فرزندان در خارج از کشور برشمرد. یکی از دختران حسن روحانی در کشور اتریش سکونت دارد. دختر حسین فریدون که به جرائم مختلفی محکوم شده است، در آمریکا و انگلستان زندگی می‌کند و اکنون در شعبه دوچیه بانک لندن مشغول به کار است. عیسی، فرزند معصومه ابتکار که پیش‌تر ریاست سازمان محیط زیست و معاونت امور زنان ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید را برعهده داشت، در آمریکا زندگی می‌کند و...

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات