۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۱۸۹۴۳

رفع ممنوعیت از ترجمه مجموعه احادیث در روسیه

رفع ممنوعیت از ترجمه مجموعه احادیث در روسیه
رمضان قدیروف رئیس جمهوری خودمختار چچن اعلام کرد که بحث ممنوعیت ترجمه، نشر، خرید و فروش کتب مجموعه احادیث از جمله «صحیح البخاری» در روسیه به زودی حل خواهد شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن از پایان ممنوعیت ترجمه و نشر کتب اسلامی و مجموعه‌های احادیث در روسیه خبر داد.

قدیروف روز یکشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود اعلام کرد که بحث ممنوعیت ترجمه، نشر، خرید و فروش کتب مجموعه احادیث از جمله «صحیح البخاری» به زودی حل خواهد شد.

به نوشته وبگاه روزنامه «کامرسانت»، وی توضیح داد که دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال رسیدگی به ممنوعیتی است که به بهانه مقابله با افراط‌گرایی روی برخی از کتب است و به‌زودی رفع می‌شود.

رئیس جمهوری خودمختار چچن طی پیامی ویدئویی اظهار داشت: «در آینده‌ای نزدیک موضوع ممنوعیت ترجمه مجموعه‌های احادیث [صحیح البخاری] در نهایت حل خواهد شد. ریاست جمهوری فدراسیون روسیه تصمیم گرفته است به این واقعیت و همچنین سایر اشتباهات احتمالی در بررسی ادبیات دینی توجه جدی داشته باشد».

به نوشته کامرسانت، قدیروف تصریح کرد که دولت روسیه همه مجموعه‌های احادیث و تفاسیر پذیرفته‌شده اسلامی را به طور کامل ممنوع نخواهد کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات